BBB '18: ondernemers en koks in de prijzen

BBB '18: ondernemers en koks in de prijzen

Igor Stel is verkozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Limburg 2018/2019. Dat werd bekendgemaakt op de eerste dag van BBB Maastricht. Daarnaast vielen anderen op deze beursdag in de prijzen, zoals de jonge koks Yenna van Leeuwen, Simon Vanbuel en Sven Herber.

Igor Stel is eigenaar van All-in Echt, Kasteel Limbricht, Valdeludo en Entertrain. Er waren in totaal 5 genomineerden; uiteindelijk kreeg Stel van collega-ondernemers de meeste stemmen. Guido Kreutzer, voorzitter KHN Limburg: "Deze erkenning is wat mij betreft zonder meer terecht. Igor leidt meerdere horecabedrijven met durf, energie en creativiteit. Hij is innovatief, gastvrij en zorgt met zijn 'can do'-mentaliteit voor vele tevreden gasten!"

De prijs werd namens KHN Limburg overhandigd door gedeputeerde Ger Koopmans. Stel zal de provincie in het najaar van 2019 vertegenwoordigen bij de landelijke verkiezing. De prijs voor Meest Markante Horecaondernemer wordt elke 2 jaar door KHN uitgereikt aan innovatieve horecaondernemers die andere inspireren.

Kookwedstrijd
Daarnaast vonden op de openingsdag van de BBB de eerste kalfsvlees-kookwedstrijden van VanDrie plaats. De deelnemers moesten werken met kalfs- en orgaanvlees alsook technische delen uit een black box. De vakjury verkoos Yenna van Leeuwen (orgaanvlees) en Simon Vanbuel en Sven Herber (kalfsvlees) van restaurant Rantrée in Maastricht tot winnaars.

De kookwedstrijden op de BBB vinden in een intiem kooktheater plaats onder de noemer Cooking Mania. Gevestigde en aanstormende chefs moeten ter plaatse een voor- en hoofdgerecht bereiden voor 4 juryleden en 3 gastentafels.

Columbus Trophy
Verder werd de winnaar van de vijftiende Columbus Trophy bekendgemaakt. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een succesvolle, startende ondernemer die actief is als leverancier aan de gastvrijheidsindustrie. Dit jaar ging de prijs naar Kaplock. Ten slotte werd Roger Haan van InterAlter verkozen tot Meest Gastvrije Standhouder van BBB Maastricht 2018.

De openingsdag van de beurs in het MECC trok 62.000 horecaprofessionals en kende ruim 400 exposanten. De beurs duurt nog tot en met woensdag 10 oktober.

Artikel delen