Hoe Fletcher 24/7 koffie aan zijn gasten serveert

Hoe Fletcher 24/7 koffie aan zijn gasten serveert

Bij het nieuwe Fletcher Hotel-Restaurant ByZoo Emmen (fletcherhotelbyzoo.nl) kunnen gasten 24/7 terecht voor een latte of cappuccino. Omdat snelheid, toegankelijkheid en constante kwaliteit belangrijk zijn, wordt er gewerkt met melkoplossing van Lattiz. Bekijk meer foto's van het hotel onder dit bericht.

Foto's: Pim Ras

In Emmen, in Drenthe, ligt een nieuw hotel van Fletcher: ByZoo Emmen. Het is een toepasselijke naam, want op een steenworp afstand ligt WILDLANDS Adventure Zoo. Volgens kenners gaat het ook wel door voor het mooiste dierenparken van Nederland. Het Fletcher-hotel ontvangt veel gasten die naar het stadje komen voor een bezoek aan het dierenpark. Maar ook bewoners uit de omgeving zelf weten de locatie te vinden, voor het restaurant. Hier serveren ze wereldgerechten in streetfood-stijl volgens een shared dining-concept: kleine gerechtjes om te delen, bijvoorbeeld bavette van rund, gamba’s, geroosterde groenten en wraps met tonijn. Het restaurant is stijlvol ingericht, met een knipoog naar het dierenpark.

Hotelmanager Henk-Jan Klinkhamer, voorheen tien jaar werkzaam bij De Bonte Wever in Assen, en sinds de opening op 26 maart voor Fletcher Hotels, vertelt trots: “We zitten hier in Drenthe in een prachtig gebied, dus we krijgen veel toeristen over de vloer. Mensen die komen voor het dierenpark natuurlijk, maar je hebt hier ook natuurgebieden De Hondsrug en de Emmerdennen, veel leuke dorpjes en het openluchtmuseum Het Veenpark. En omdat hier veel wegenbouw en olie- en gasindustrie zijn, krijgen we tevens zakelijk publiek.”

Unieke hotels

Fletcher Hotel-Restaurant ByZoo Emmen is onderdeel van de bekende keten Fletcher Hotels, die ruim honderd hotels in heel Nederland heeft. De hotels liggen op mooie plekken in het land. Klinkhamer: “Elk hotel is weer anders en uniek. We hebben verschillende concepten, met veel diversiteit.” Zo heeft Fletcher wellnesshotels, beach-hotels, landhotels en city-hotels zoals deze. “Door het onderscheid in hoteltypen wordt voor de gasten duidelijk wat ze boeken. De structuur is wel overal hetzelfde, zodat gasten overal dezelfde kwaliteit krijgen die ze van ons verwachten.”

Lattiz

Diezelfde constante kwaliteit is ook een van de redenen waarom Restaurant ByZoo met Lattiz werkt, licht restaurantmanager Sander Meijers toe. Tijdens zijn inwerkperiode bij Fletcher Hotel-Paleis Stadhouderlijk Hof in Leeuwarden had hij al kennisgemaakt met het product. Mede op zijn aanraden werd gekozen voor Lattiz. “Als je de melk van iedere latte of cappuccino met de hand moet opschuimen, kost dat veel tijd en kun je niet dezelfde kwaliteit bieden als met Lattiz. Nu kunnen we ook meerdere cappuccino’s per keer zetten. Bovendien is het een heel toegankelijk systeem. Voor ons belangrijk, omdat we 24/7 open zijn en dus ook bijvoorbeeld de receptionisten er mee moeten kunnen werken. Met slechts één druk op de knop heb je een cappuccino of latte met perfect melkschuim.”

Schone balie

“Voor elk kopje gebruik je precies de juiste hoeveelheid melk, waardoor je niks weggooit”, aldus Klinkhamer. “Het is daarnaast een gesloten systeem en dus hygiënisch. Bij ons zijn de receptie en de bar ineen. Op deze manier blijft de balie waar het apparaat staat zo veel mogelijk schoon. En dat is toch meestal de eerste indruk bij gasten.”

Ook interesse in Lattiz? Meer info hier

Artikel delen