16 mei: DRINKS A'DAM in Beurs van Berlage

16 mei: DRINKS A'DAM in Beurs van Berlage

Op 16 mei vindt van 15.00 tot 22.00 uur in de Amsterdamse Beurs van Berlage de eerste editie plaats van DRINKS AMSTERDAM, waar bezoekers op interactieve wijze kennismaken met de nieuwste dranktrends. Van alcohol tot non-alcohol en van mixers* tot nieuwe technieken waarmee de perfecte cocktail kan worden gemaakt. 

Oprichter Albert van Beeck Calkoen: “Na vier succesvolle edities van het Gin Festival Amsterdam werd het tijd om de volgende stap te zetten. Gin is inmiddels als categorie niet meer weg te denken en nog steeds mateloos populair. Echter, we zien dat nieuwe dranktrends zich aandienen. Met DRINKS AMSTERDAM kunnen we de rol vervullen van platform waar deze nieuwe dranken en trends te vinden zijn. Zo geven we beter gestalte aan de huidige en aankomende tijdgeest.”

Workshops en seminars

Er kunnen tientallen verschillende workshops en seminars van professionals uit de industrie worden gevolgd. Zo kan je bevlogen meester distillateurs aan het werk zien. Of wil je juist meer weten van het reilen en zeilen van een dranklabel? Knoop dan een praatje aan met een van de vele ondernemers die hun merk vertegenwoordigen. Altijd al eens betere cocktails willen leren shaken? Er staat een bataljon van professionele bartenders klaar om je te voorzien van tips & tricks.

Gin en jenever

Een belangrijk gedeelte van het event is gin. Dit blijft een drank die nog altijd volop in beweging is. Een andere focusdrank is het door-en-door Hollandse jenever; dat zich zowel op het vlak van productie, rijping als mixen aan het ontwikkelen is.

Rum wordt de nieuwe grote dranktrend

Er komt er een speciale ruimte voor rum. Legio rumhuizen staan te popelen om zich voor te stellen aan de bezoekers. Van Beeck Calkoen: “Ik voorspel al een tijdje dat rum de nieuwe grote dranktrend wordt voor het aankomende decennium. Deze reus heeft te lang in de schaduw gestaan.”

 

Over Albert van Beeck Calkoen

Albert van Beeck Calkoen is eigenaar van het platform Mister Cocktail, dat hij in 2011 oprichtte. Hij werkte daarvoor, vanaf 2004, voor verschillende beroemde drankmerken. Ook schrijft hij als cocktailexpert voor verschillende websites over dranken en cocktails. Zijn belangrijkste focuspunten: het promoten van goede dranken en het helpen groeien van een verantwoorde drankcultuur middels educatie.

Artikel delen