The Glenlivet breekt stereotype met Douwe Bob

Tags: whisky

The Glenlivet breekt stereotype met Douwe Bob

Het whiskymerk The Glenlivet heeft de Nederlandse singer-songwriter Douwe Bob tot kersverse ambassadeur benoemd. Samen zullen zij in de nieuwe campagne ‘Original by Tradition’ de stereotypes rond single malt whisky doorbreken en de next generation whiskydrinkers aanspreken.

douwe bob the glenlivet whiskyVier Nederlandse tradities

In een reeks van verschillende advertenties doorbreekt Douwe Bob Nederlandse tradities, waaronder de Nieuwjaarsduik, die dit jaar niet doorgaat. In totaal daagt Douwe Bob vier Nederlandse tradities uit voor deze campagne, waarbij een ironisch alternatief wordt ingezet.

Nieuwe generatie whiskydrinkers

The Glenlivet is wereldwijd op een missie om single malt whisky toegankelijker en relevanter te maken voor een nieuwe generatie drinkers. Whisky wordt onterecht vaak als intimiderend, te sterk, te complex of mannelijk bestempeld. Daarom bracht het merk enkele jaren geleden al Founder’s Reserve uit, inmiddels een van de meest populaire single malts van Nederland. Met zijn zachte, fruitige smaak en lichtblauwe label compleet anders dan de norm en een duidelijke uitnodiging voor degenen die single malt wilt verkennen.

Moderne realiteit

Met de campagne ‘Original By Tradition’ benadrukt het merk het belang van het uitdagen van tradities, iets wat sinds de oprichting in 1824 al in het DNA van het brand zit. Zo was The Glenlivet na een illegale start, de eerste Schotse whisky in de regio Glenlivet met een licentie om te distilleren, nadat zelfs King George IV fan werd van de fruitige single malt.

Deze campagne laat een moderne realiteit zien van whisky en hoe een nieuwe doelgroep aan het genieten is van single malt buiten de grenzen van de traditionele conventies.

Douwe Bob als traditiebreker

douwe bob the glenlivet

The Glenlivet heeft in Douwe Bob een gelijkgestemde ambassadeur gevonden. Hij representeert de nieuwe generatie single malt drinkers en heeft de juiste attitude om oude gewoontes te doorbreken. Douwe Bob zal samen met The Glenlivet tradities verbreken en de variëteit en veelzijdigheid van single malt whisky in the picture zetten bij een nieuw publiek.

In de video met Douwe Bob wordt The Glenlivet’s visie dan ook duidelijk verbeeld. In plaats van een luie stoel en oudere heren rond een open haard, is Douwe te zien met een jong, gemixt gezelschap van mannen en vrouwen en een whisky cocktail in de hand. Een duidelijke boodschap om single malt whisky relevanter te maken voor een nieuwe generatie.

Over The Glenlivet

douwe bob campagne the glenlivetThe Glenlivet, opgericht in 1824 door George Smith, is de Original Speyside Single Malt, gerespecteerd om zijn impact als visionair binnen de single malt categorie. Met zijn zachte en fruitige smaakprofiel, heeft The Glenlivet wereldwijd de grootste volume groei aan de categorie bijgedragen, meer dan welk single malt merk dan ook in de afgelopen vijf jaar (IWSR, 2016). Als bewaker van uitzonderlijke kwaliteit en vakmanschap binnen single malt, is The Glenlivet vastbesloten om zijn nalatenschap voort te zetten en leidde het merk de innovatie binnen de categorie de afgelopen jaren.

Zo maakte The Glenlivet recentelijk headlines door whisky cocktail capsules uit te brengen, naast innovaties op het schap. Met Captain’s Reserve was The Glenlivet de eerste met grote single malt gerijpt op cognac vaten. Spectra is de meest recentelijke toevoeging in de lijn van jaarlijkse Mystery Editions, waarbij alle product informatie verborgen blijft.

Op de hoogte blijven van nieuws in de horeca? Meld je aan voor de Entree nieuwsbrief.

Artikel delen