Advertorial

Temper: platform voor huidige arbeidsmarkt

Ervaren en kwalitatief personeel vinden is in deze tijd niet makkelijk. Bovendien bepaalt de huidige generatie liever zelf waar, wanneer en voor welk tarief ze werkt. Dankzij het online platform Temper kunnen horecabedrijven meebewegen in de veranderende arbeidsmarkt.

Steeds meer koks, bartenders en andere horecaprofessionals werken als freelancer. En dat is niet zo gek, vindt Bas Geluk, Head of Growth van het platform Temper. “We hebben te maken met een nieuwe generatie: de millennials. Die willen niet vastzitten aan een rooster en zoeken vrijheid en flexibiliteit. Door te kiezen voor zelfstandigheid ontdoen ze zich van de afhankelijkheid van derde partijen zoals uitzendbureaus.” Anderzijds is het voor horecabedrijven lastig om goed personeel te vinden én vast te houden. Door ingewikkelde wet- en regelgeving zijn zij bovendien veel tijd kwijt aan het organiseren van flexibele arbeid, iets wat volgens Geluk niet meer past bij deze tijd.

Werkervaring
Via het platform Temper kunnen opdrachtgevers en opdrachtnemers elkaar direct vinden. Volgens Geluk een moderne en flexibele oplossing. Het platform koppelt horecabedrijven direct aan freelance horecapersoneel en breekt daarmee de flexibele arbeidsmarkt open. “Het hele proces van personeel vinden en werk zoeken is op deze manier een stuk efficiënter en flexibeler. Opdrachtgevers zien overzichtelijk en transparant met wie ze te maken hebben, dankzij onder andere het ratingsysteem, opkomstpercentage en de vaardigheden van de freelancers.” Het Conservatorium Hotel in Amsterdam vindt met name dat laatste van belang in de zoektocht naar flexibele krachten via Temper. Sharita Sardjoe, Director of Human Resources van het hotel: “Natuurlijk blijft het altijd een uitdaging om een flexibele kracht te vinden waarbij gastvrijheid in de genen zit, maar je kunt via het platform een goede inschatting maken of je te maken hebt met een ervaren of minder ervaren kracht.”

Service standard
Hoe gaat het Conservatorium Hotel in deze lastige tijd om met het vinden en het behouden van goed horecapersoneel? Sardjoe: “Wij leggen de focus op het vinden van de juiste mensen voor de organisatie, in plaats van het vervullen van de vacature. Zo besteden we de juiste zorg en aandacht aan de manier waarop wij werven. We letten bijvoorbeeld op welke kanalen we gebruiken, de manier waarop wij ons profileren én het verloop van het proces. Daarna volgt het opleiden en trainen van het personeel. De juiste instelling neemt iemand zelf mee. De vaardigheden en de werkzaamheden aanleren is iets wat wij voor onze rekening nemen. Uiteraard is het mooi als iemand daar ook al ervaring in heeft, maar het is ook erg belangrijk om de Conservatorium-uitstraling mee te krijgen. We zijn nu aan het kijken of we ook de mensen die via Temper bij ons werken de benodigde trainingen kunnen bieden. Zo borgen we de service standard die wij hanteren binnen het hotel.”
Temper.works

Reactie toevoegen