Branchenieuws

Trend van de week door HTC: third places

Tijdens de Horecava 2018 staan in het InnovationLAB  4 trends centraal die momenteel belangrijk zijn in de horeca: technologie, circulariteit, identiteit en third places. Iedere week licht HTC Advies via EntreeMagazine.nl één trend uit. Deze week: third places.

Circulariteit, technologie en identiteit, de metatrends die we vorige weken hebben behandeld, zijn belangrijk. Ook zien we steeds vaker projecten die aansluiten bij de lifestyle van de gast: third places.

Niet meer standaard
De consument beweegt zich grenzeloos van woning naar werk naar plezier. Flexwerken vanuit huis is flexwerken vanuit elke mogelijke locatie geworden. Eten en drinken buiten de deur is niet meer standaard in een restaurant. Een koffiebar is ook werkplek, ophaalpunt, fietsenmaker, wasserette en bovenal ontmoetingsplaats. Dit zijn zogenoemde third places, waar je niet alleen je vrienden ontmoet, maar ook werkt, huishoudelijke taken combineert, persoonlijke verzorging ondergaat en dat in een aantrekkelijke sfeervolle omgeving die aansluit bij de lifestyle van de gast. De Wasserette of de Knipbar in Amsterdam of Lola Bikes en Coffees, maar ook B. Amsterdam is naast een kantoor voor Start-ups ook restaurant en ontmoetingsplaats. 

Centrale plaats
Lotte Windey, adviseur bij HTC Advies: "Goede wifi, een sfeervolle omgeving, een kop koffie en een gezonde sandwich maken dat een koffiezaak, een bibliotheek of een restaurant een centrale plaats in de community inneemt." Ze benadrukt dat gasten zich op elk moment van de dag welkom willen voelen. "Een horecaconcept waar je kunt werken, koffie drinken, dineren en borrelen en waar je je altijd welkom voelt: dát is wat de consument wil."

In het TrendLAB, onderdeel van het InnovationLAB, kunnen bezoekers tijdens de Horecava de 4 trends ervaren en beleven. 

 

 

Gerelateerd nieuws

Reactie toevoegen