Bieronderzoek van Entree: meer kennis  nodig
Innovatie
Foto Beers & Barrels Breda / Stappen & Shoppen Breda

Bieronderzoek van Entree: meer kennis nodig

Deze zomer heeft Entree een onderzoek uitgevoerd over speciaalbier. 429 bedrijven, verspreid over het hele land, vulden de vragen in over de rol van speciaalbier in hun zaak. In de bierspecial van Entree Magazine, die in oktober verschijnt, publiceren we de resultaten. Hier alvast een klein tipje van de sluier.

KHN-leden hebben al een preview gekregen tijdens de inspiratietour voor cafés in Utrecht, die vandaag plaatsvond. Aan aantal van de uikomsten:

*Slechts 30% van de 429 bedrijven geeft aan specialistische bierkennis in huis te hebben Uiteraard zijn er grote verschillen per bedrijfstype. Zo is logischerwijs de kennis bij speciaalbiercafés hoger. 

*De enorme belangstelling voor de StiBON-opleidingen laat zien dat de sector een inhaalslag maakt. Dat is goed nieuws, want voor de verkoop en advies is van speciaalbier specifieke kennis nodig.

*De bierkaart wordt steeds groter.

*De helft van de horecazaken geeft aan meer dan 20 bieren op de kaart te hebben.

*Ruim 60% van de bedrijven heeft meer dan drie bieren van Nederlandse microbrouwers op de kaart.  

Reactie toevoegen