Coffeelicious opent vestiging in Den Haag

Coffeelicious opent vestiging in Den Haag

Het gaat goed met Coffeelicious. Na Dordrecht, Rotterdam en Breda, is Den Haag de volgende stad waar Fiona Stoger en haar team neerstrijken met goede koffie en home made food. Op 1 november opent de vijfde Coffeelicious-vestiging zijn deuren aan de Lange Voorhout. Bekijk foto's van andere Coffeelicious-vestigingen en van de producten onder dit bericht.

​Tekst: Carolien Dircken

Coffeelicious maakt simpel eten lekker. Op een huiselijke manier, met de hoogste kwaliteit koffie. Dat is het idee waarmee Fiona Stoger en haar man Marc zes jaar geleden hun eerste koffiezaak in Dordrecht begonnen. Enige probleem: ze was zelf niet zo goed in de keuken. En dus werd Coffeelicious een familiebedrijf, waarbij de Ierse moeder van Fiona, "Chef Joan", de taarten en andere ‘home made’ producten op zich nam. En later ook haar broer, Wesley Buitenhuis, zich inkocht in het bedrijf. Het werd een groot succes. Volgens Stoger vanwege het feit dat ze geen concessies doen: “Wij willen de wow-factor hebben op alle gebieden: de service moet geweldig zijn, de koffie is van hoge kwaliteit en wordt door een SCA gecertificeerde barista gemaakt en alles wat uit de keuken komt is daar ook echt gemaakt: van het brood tot het gebak.”

Bourgondisch vs vegan
Na Dordrecht (waar ook een tweede vestiging zit) volgden zaken in Breda en Rotterdam. “Iedere stad heeft zijn eigen publiek”, vertelt Stoger. “In Breda zijn mensen bourgondischer, gaan ze eerder aan de high wine dan aan de high tea. Terwijl er in Rotterdam veel meer vraag is naar vegan en gezond. Wij passen onze kaart daarop aan en blijven continu verbeteren en ontwikkelen. De taarten worden bijvoorbeeld steeds meer ‘Instagrammable. Ook belangrijk voor een deel van onze doelgroep.”

Op stand in Den Haag
Vanaf 1 november gaat het familiebedrijf kennismaken met het Haagse publiek: dan opent de vijfde Coffeelicious-zaak, naast hotel Des Indes. “In een prachtig, monumentaal pand met veel allure en hoge plafonds”, zegt Stoger enthousiast. “Het interieur is in lijn met de andere zaken, maar net iets chiquer, zodat het aansluit bij de locatie. Zo hebben we gekozen voor velvet poefjes en heeft de espressomachine dezelfde kleur poedercoating als de muren. We willen namelijk zeker niet het ‘franchise-gevoel’ opwekken.” De zaak krijgt, net als de andere vestigingen, ook een kleine giftshop, waar eigen koffiebonen, thee, eco-cups en originele ‘barista-sokken’ worden verkocht.

Online magazine
Daarnaast heeft het Coffeelicious-team op 1 november nog iets te vieren: het eerste online magazine van het merk wordt gelanceerd. “Een blad vol met recepten en tips, zodat onze gasten thuis ook hun eigen Coffeelicious kunnen creëren. Via Instagram en onze website gaan we het verkopen.”

 

Artikel delen