Vernieuwd interieur & concept resto Pearl

Vernieuwd interieur & concept resto Pearl

Restaurant Pearl introduceert met Meat & Discover een compleet vernieuwd interieur- en foodconcept in Hilton The Hague. Met een interieur geïnspireerd op het schilderij ‘Meisje met de parel’ presenteert het restaurant een nieuwe kaart met International steaks, premium cuts en burgers.

De charcuterie komt rechtstreeks uit het restaurant waar gasten de chefs zien werken onder het levensgrote schilderij. 

Blikvanger
Restaurant Pearl pakte na zeven jaar het schilderspalet op en gaf de inrichting en ambiance een facelift. Sjoerd Sybesma, general manager Hilton The Hague verklaart de keuze voor de metamorfose: “Wij zijn erg trots op het levensgrote schilderij Meisje met de parel’ van de Hollandse Meester Johannes Vermeer, die al vanaf begin af aan een blikvanger van het restaurant is geweest. Het nieuwe interieur wilde wij nog meer laten inspireren op het schilderij met onder andere stoelen in de kleuren van het schilderij en een grote projectie van het meisje bij de ingang van het restaurant.”

Meat & Discover
Restaurant Pearl serveert pure vleesproducten uit onder andere het Westland. Deze zijn samengesteld in samenwerking met slager Piet van den Berg. Zowel premium cuts, als ‘vergeten’ stukken van onder andere de Hollandse MRIJ-koeien worden geserveerd met lokaal bier of een keuze uit de veelzijdige cocktail- en wijnlijst. De hoofdgerechten op de menukaart bestaan uit burgers, vergeten delen (zoals bavette en short-ribs), de premium cuts als Tomahawk van Hollands Weiderund en dry-aged Entrecôte. De dry-aged Entrecôte hangt in de dry-aged kast midden in het restaurant. Daarnaast staan op de kaart ook maïskip en varkensrack van de Big Green Egg en vis- en vegetarische gerechten, waarbij gekozen is voor lokale en seizoensproducten.

Eigen steakmes
Executive chef Frank Uphoff is erg trots op het Meat & Discover concept: “Op de vernieuwde menukaart staan alleen met passie vervaardigde, eerlijke producten. Voorafgaand aan de menukeuze nemen de restaurantmedewerkers de gasten mee in het verhaal rondom de producten die op de kaart staan. Het kiezen van een eigen steakmes maakt de beleving compleet” aldus chef Frank Uphoff.

Artikel delen