Beachclub Texel haalt het maximale uit hun terras met slimme oplossingen

Beachclub Texel haalt het maximale uit hun terras met slimme oplossingen

Hopelijk zitten de terrassen deze zomer weer vol. Wil je je terras optimaal benutten, dan zijn digitale oplossingen onmisbaar. Het tilt de gastbeleving naar een hoger niveau én verhoogt het rendement. Beachclub Texel is een horecazaak die dat al doet. Ze hebben een groot terras en maken gebruik van onder andere handhelds, qr-codes en een digitale personeelsplanner.

Bij Beachclub Texel aan het Texelse strand is het goed toeven op het grote terras. Het strandpaviljoen bestaat nog maar vier jaar, maar heeft vanaf het begin goed gedraaid. Locals en toeristen weten het sfeervolle terras en de toegankelijke menukaart al direct te waarderen. ‘Vooral 2020 was een topjaar’, vertelt eigenaar Koen Witte, die daarnaast nog twee andere strandtenten runt.

Omnichannel

Omdat Witte daarvoor tijdens zijn werk in loondienst al bekend was met het digitale systeem van Eijsink, besloot hij dat in 2020 ook in zijn eigen strandpaviljoen in te voeren. ‘Ik wilde overstappen op een alles-in-een-systeem. Eijsink is in mijn vorige werk altijd een betrouwbare partner gebleken. En ze lopen met nieuwe technieken voorop. Daarnaast is het gebruiksvriendelijk. Omdat de druktes hier vaak kortstondig zijn, is het fijn dat nieuwe of tijdelijke medewerkers het snel onder de knie hebben.’ De keuze voor het omnichannel-systeem, inclusief keukenschermen, handhelds, QR-betaling en personeelsplanner - was dan ook snel gemaakt.

Handheld en pin inéén

‘Met de booq POS handheld worden orders rechtstreeks doorgestuurd naar de keuken en bar’, aldus Witte. ‘Zonder dat het personeel op en neer hoeft te lopen om de bestelling door te geven. Als iemand bijvoorbeeld zes hamburgers bestelt, dan ziet de keuken dat direct. Daardoor kunnen andere gasten weer sneller worden geholpen, waardoor de bestellingen sneller gaan.’
Ook handig: met de handheld kan direct worden afgerekend. Dat voorkomt fouten. En gasten hoeven niet te wachten. Dat is goed voor de gastbeleving en het scheelt in de omzet. Men houdt immers niet langer dan nodig een tafeltje bezet zonder te bestellen. Niet voor niets groeide het rendement in 2020 dan ook explosief.

Beachclub Texel_advertorial Eijsink

Personeelsplanner

Daarnaast maakt het paviljoen ook gebruik van de personeelsplanner. Witte: ‘Het personeel en de omzet zijn gekoppeld, dus je kunt eenvoudig zien hoe je op een dag hebt gedraaid. En het is een adaptief systeem. Je leert er iedere dag van en ziet bijvoorbeeld wanneer iets spaak loopt en waar de pijnpunten liggen.’

QR-bestellen

En QR-bestellen? ‘We gaan uit van bestellen aan tafel. Dus we gebruiken het vooralsnog als back-up-systeem als er personeel uitvalt of als het opeens onverwacht drukker is. En in de toekomst bij de picknickbanken die wat verderop in het zand staan. Dan kunnen gasten ook daar toch iets bestellen en betalen ze op het moment dat ze willen gaan.’

Artikel delen