Bierfabriek gaat komende jaren groeien

Tags: bier

Bierfabriek gaat komende jaren groeien

De komende jaren verwachten de Bierfabriek (Amsterdam, Delft en Almere) en de nieuwe Gastropub van Stadshaven Brouwerij (Rotterdam), van Harm van Deuren, een behoorlijke groei aan venues.

Bierfabriek: toekomstige venues

Harm van Deuren: “Per locatie zullen we kijken welk concept het beste past. De toekomstige venues zouden best wel eens wat kleiner kunnen worden dan de zaken die we nu hebben. Het werken met een grote en professionele franchisenemer zoals Apollo en Leonardo Hotels werkt heel goed. We leren van elkaar. De wens is om in de komende jaren ieder jaar twee nieuwe venues te openen en die hoeven niet allemaal door ons zelf geëxploiteerd te worden.”

Vijf jaar geleden opende Apollo Hotel Almere City Centre naast het hotel een Bierfabriek. Het populaire horecaconcept met zelf gebrouwen bier, taptafels en de kippetjes van de open BBQ sloeg ook in Almere zeer goed aan. Alexander Kluit, Managing Director van Apollo - en Leonardo Hotels in Benelux: “De Bierfabriek geeft dat unieke, gezellige gevoel aan onze gasten. Wij hebben dan ook zeker de intentie om meerdere Bierfabriek venues uit te rollen”.

Bierfabriek en Apollo Hotel Almere City Centre

In de hagelnieuwe Stadshaven Brouwerij in Rotterdam ondertekenden Alexander Kluit, Managing Director van Apollo- en Leonardo Hotels in Benelux en Harm van Deuren, algemeen directeur van de Bierfabriek/Stadshaven Groep, het nieuwe franchisecontract. In dit nieuwe contract committeert de vestiging in Almere zich weer voor vijf jaar als franchisenemer.

Lees hier meer over de opening van De Stadshaven Brouwerij in Rotterdam.

stadsbrouwerij

De Stadshaven Brouwerij

De Bierfabriek groep heeft naast haar vestigingen in Amsterdam, Almere en Delft recent de op één na grootste craft brouwerij van Nederland gerealiseerd; De Stadshaven Brouwerij in Rotterdam. Deze nieuwe brouwerij, met een capaciteit van 2 miljoen liter bier per jaar, geeft de Bierfabriek de mogelijkheid haar bieren nu ook op fles af te vullen. Ze hebben een nieuwe lijn van 6 bieren ontwikkeld waaronder o.a. de Puur, een ongefilterd pilsener en het Fabrieksgeheim, de porter die in de laatste Dutch Beer Challenge goud behaalde. Harm; “Bijna 10 jaar geleden zijn we begonnen en het is fantastisch dat we nu in Rotterdam dit prachtige project hebben gerealiseerd. We brouwen hier nu onder meer voor de Bierfabriek. Naast de bestaande puur, blond, rode ale en porter heeft Bierfabriek nu ook een IPA en een tripel op fles.” De nieuwe etiketten zijn gemaakt door Robin Winters, een Nederlandse designer die in San Diego woont.

Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Artikel delen