Bredase scale up Jamezz groeit uit tot internationale speler na fusie met MynOber

Bredase scale up Jamezz groeit uit tot internationale speler na fusie met MynOber

Het snel groeiende self-order platform Jamezz uit Breda is officieel gefuseerd met MynOber. Jamezz is inmiddels uitgegroeid tot een internationale digitale partner van horecazaken met oplossingen voor QR bestellen, bestelzuilen, zelfscans, webshops en tablets. Beide bedrijven gaan verder onder de naam Jamezz en bundelen hun krachten om de wereld van self-ordering te veroveren.

VAN CONCURRENTEN NAAR COLLEGA’S

In 2017 hebben Mitch van den Berg en Sander Aerts een eigen software bedrijf opgezet; Jamezz. Na een half jaar sloot Joost Putters aan. Fabio Gronsveld en Jhorie Slot zijn in diezelfde periode gestart met de QR applicatie MynOber. Toen de mannen van MynOber en Jamezz elkaar in 2019 tegenkwamen op de Horecava beurs, stonden ze letterlijk met de ruggen tegen elkaar. “We raakten al vrij snel aan de praat over de markt, klanten en we deelden hetzelfde toekomst-perspectief. Ondanks dat we toen nog concurrenten waren, was er meteen een hele goede klik. We besloten om ’s avonds een hapje te eten en ook op vriendschappelijk niveau klopte het helemaal. Dat was onze eerste kennismaking, die uiteindelijk heeft geleid tot deze fusie.” Aldus Gronsveld.

SNEL GROEIENDE MARKT

Toen na de eerste lockdown in 2020 de horeca weer open mocht met restricties, explodeerde de business bij beide bedrijven. Putters: “We kwamen elkaar steeds vaker tegen, liepen tegen dezelfde uitdagingen aan, maar werkten nog steeds los van elkaar. De omzet van Jamezz was in 2019 - 2020 gestegen met ruim 1200%. Dat ging zo onwijs hard. We zagen steeds meer kansen, maar daarvoor hadden we meer mankracht, kennis en management nodig. We bespraken intern om Fabio en Jhorie een bericht te sturen om eens te praten over onze toekomstplannen. Zij twijfelden geen seconde en zagen ook direct de rekensom: 1+1=3.”

INTERNATIONALE SPELER

In de afgelopen twee jaar is Jamezz gegroeid van tientallen klanten naar ruim 2000 klanten en is het bedrijf inmiddels actief in vijftien landen. Jamezz en MynOber verwerken momenteel meer dan één miljoen bestellingen per maand. Via het platform wordt er jaarlijks meer dan 200 miljoen horeca-omzet gerealiseerd. Van den Berg: ”We zijn enorm trots op deze mijlpaal. Door de financiële injectie in 2019 en de bundeling van onze technische-, sales- en ondernemerskrachten kunnen we de snel groeiende markt voorzien van hoge kwaliteit self-order software.” De software is zo opgebouwd dat het op iedere onderneming toepasselijk is, ongeacht het concept. Jamezz is een digitale partner waar elke horeca-zaak levenslang plezier van heeft. Door de fusie heeft het jonge bedrijf een groeiende organisatie opgebouwd met twee ijzersterke developers aan kop: Sander (CTO) & Jhorie (CIO). Aan de commerciële zijde bestaat de 3-koppige stuurgroep uit Mitch (CEO), Fabio (CCO) en Joost (Head of Growth). “Met Hans van Tricht (CFO) als ervaren financieel leider maakt dit een enorm sterke organisatiestructuur waardoor we ons in meerdere hoeken tegelijk kunnen bevin-den. Ontwikkelen gaat dan vele malen sneller en gestructureerder.” Aldus de eigenaren.

TOEKOMSTPERSPECTIEF

Bij Jamezz werken inmiddels 25 werknemers en er zijn ambitieuze toekomstplannen. Jamezz werkt inmiddels samen met 35 internationale partners die het product verkopen in verschillende landen. QR bestellen, bestelzuilen, zelfscans, webshops en all-you-can-eat tablets zijn vooral door het chronisch personeelstekort onmisbaar geworden voor de horeca. Jamezz werkt niet alleen voor de lokale ondernemer, maar ook voor grote klanten als Roompot, Blijdorp, Khalid Oubaha Company, Autogrill, Dolfinarium, Hotel van der Valk, Hotels van Oranje, Anne&Max, Carré, Topgolf, ADO Den-Haag en nog vele andere ondernemingen. Als het aan de ondernemers ligt worden ze het grootste self-order platform van Europa en de beste innovatiepartner voor elk horeca concept. Gronsveld: “Het is fantastisch om te zien wat je kan doen mét elkaar, in plaats van naast elkaar. De groei van onze onderneming gaat onverminderd door. Nu is het tijd om door te pakken. De fusie is wat ons betreft nu al geslaagd, en dit is pas het begin van iets heel groots.”

Klant worden van Jamezz

Benieuwd wat Jamezz voor jouw horecazaak kan betekenen? In drie stappen heb je de ideale horeca bestel applicatie voor jouw onderneming in huis. Klik op onderstaande button voor meer informatie.

Meer informatie

Artikel delen