'Bediening niet vervangen, maar laten floreren dankzij Butlaroo'

butlaroo

'Bediening niet vervangen, maar laten floreren dankzij Butlaroo'

Ver voor de troepen vooruit werd bijna tien jaar terug de bestelapp Butlaroo geïntroduceerd. De QR-bestelapp groeide uit tot een alles-in-één horeca bestelplatform. Recent ging Butlaroo een samenwerking aan met Tikkie.

 

De markt moest nog gemaakt worden toen in 2013 de app Butlaroo het levenslicht zag. “Niemand begreep het concept nog. Dat is anno nu wel anders,” aldus medeoprichter Daniël Duwaer. Inmiddels is bestellen via QR behoorlijk ingeburgerd in de horeca. Butlaroo is met vele duizenden afnemers in binnen- en buitenland de grootste aanbieder in Nederland. Afnemers verschillen van kleine cafés tot grote restaurantketens.

Seintje naar bediening

Het idee werd zo’n tien jaar geleden geboren toen Duwaer samen met zijn broer Lucas en gezamenlijke vriend Franc van der Linden op het terras zat. Hij vertelt: “We vonden het vervelend om voor een bestelling meer bezig te zijn met aandacht te trekken van de bediening, dan met elkaar. Butlaroo is opgericht als seintje naar horecapersoneel: geen haast, maar we willen graag nog een biertje. De insteek is altijd geweest de bediening te laten floreren in plaats van te vervangen.”

'De app is opgericht als een seintje naar horecapersoneel'

Dynamisch en visueel

De app groeide uit tot een softwareplatform met QR-bestelapp, zelfbedieningskiosks, take-away en deliverymogelijkheden en dataverzameling en -analyse. “Een alles-in-één systeem dus. Afnemers kunnen gebruik maken van alle faciliteiten maar de prijs is afhankelijk van het aantal tafels. Daardoor zijn we ook interessant voor kleine restaurants met één vestiging. Het is lastig te meten, maar gemiddeld zetten afnemers 20 tot 30% meer om bij gebruik van de bestelapp,” aldus Van der Linden. Duwaer vult aan: “Butlaroo is zo ingericht dat elke horecaondernemer ermee overweg kan, maar voor vragen zijn wij 24/7 kosteloos bereikbaar voor support.”

Dankzij de data kan de app helpen om de margepakkers te pushen met de dynamische en visuele mogelijkheden van Butlaroo. Zo kunnen bij gerechten video’s en achtergrondinformatie toegevoegd worden. Duwaer: “Gasten bezoeken immers de horeca vanwege de beleving – de sfeer en setting. Die trekken we door in onze bestelapp.”

Samenwerking Tikkie

Ook bij Tikkie bleven het succes en de potentie van Butlaroo niet onopgemerkt. Beide partijen besloten onlangs de krachten te bundelen. Van der Linden: “Tikkie was met Tikkie Check al actief in de horeca. Daarmee kunnen gasten de rekening ophalen uit de kassa en online betalen. Ze zochten een partner om hun betalingsmogelijkheid te koppelen aan het bestelproces. Butlaroo paste het beste bij hun wensen. Daarmee zijn de voormalig horecaklanten van Tikkie nu ook aangesloten bij Butlaroo.”

Butlaroo

Naam QR: Butlaroo
Kosten: 30 euro per maand + 1 euro per tafel per maand + éénmalige hardwarekosten (bijv. printers indien nog niet aanwezig)
Voor: alle type horeca
Abonnementsvorm: maandelijks
Kassakoppeling: mogelijk met bijna alle kassasystemen
Website: www.butlaroo.com

Artikel delen