KHN lanceert campagne voor personeelswerving

KHN lanceert campagne voor personeelswerving

Met de nieuwe campagne ‘Werken in de horeca, elke dag ’n feestje’ wil Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het tekort aan personeel in de horeca terugdringen en zorgen voor een toekomstbestendige horeca. Ondernemers kunnen gebruiken van een toolkit op de website va KHN.

personeel horeca

 

Personeel horeca: campagne begint half juni

Samen met partners, waaronder SVH, Horecava en Hotelvrijmibo (netwerkorganisatie), gaat KHN vanaf half juni actief campagne voeren om werken in de horeca en het volgen van horecaopleidingen te promoten. Daarbij richt de branchevereniging zich zowel op gemotiveerde tijdelijke krachten, als doorgewinterde horecaprofessionals.

Personeel horeca: ‘Werken in de horeca is elke dag een feestje’

KHN-voorzitter Robèr Willemsen: “Van afwasser tot sterrenchef; we roepen mensen met een passie voor de horeca op om te komen werken in onze mooie branche. Want werken in de horeca, dat is elke dag ’n feestje. Met de tools, tips en tricks op onze website bieden we horecaondernemers handvatten om in hun eigen omgeving op zoek te gaan naar nieuwe medewerkers.” In de toolkit kunnen ondernemers verschillende campagne-uitingen vinden voor o.a. social media die zij zelf gemakkelijk kunnen personaliseren en delen.

Persoonlijke verhalen

De gedachte achter de nieuwe KHN campagne is: laten we er weer ’n feestje van maken. En dat laten we ondernemers en hun medewerkers op een vrolijke, opvallende en enthousiaste manier vertellen. Met de blik vooruit en de neus in de wind. Samen met creatief bureau VUUR.fusionlab heeft KHN de campagne vormgegeven met persoonlijke verhalen die zowel diepgaand als frivool zijn, luchtig als emotioneel. De campagne moet laten zien dat werken in de horeca elke dag ’n feestje is.

Personeelstekort

Uit de arbeidsmarktmonitor van SVH en KHN kwam in 2019, dus voor de coronacrisis, naar voren dat de werkgelegenheid naar schatting zal groeien van ongeveer 466.000 in 2019, naar ongeveer 559.000 in 2025. Voor de coronacrisis kende de sector dus ook al een enorm tekort; voornamelijk ingegeven door de enorme groei van de sector in de afgelopen jaren.

 

Artikel delen