Logis Hotels bereidt zich voor op de toekomst

Tags: hotel

Logis Hotels bereidt zich voor op de toekomst

Lieten de eerste zes weken van 2020 nog een omzetstijging van 37 procent zien, uiteindelijk viel de jaaromzet van Logis Hotels vanwege de corona-epidemie 34 procent lager uit dan in 2019. De internationale Logis-groep bestaat uit 2400 onafhankelijke horecaondernemers waaronder vijftien hoteliers in Nederland. Afgelopen jaar sloten vijftig nieuwe leden zich aan en vroegen veertigduizend klanten een loyaliteitskaart aan: gasten van Logis weten de eigenheid en kwaliteit van Logis te waarderen. Logis Hotels ziet kansen voor de toekomst.

Aangesloten Hoteliers

Veel bij Logis Hotels aangesloten hoteliers ervaren dat hun gasten waarde hechten aan hun authenticiteit, betrouwbaarheid en het niveau van de veiligheidsmaatregelen. Het persoonlijke en kleinschalige karakter van veel van de aangesloten ondernemers speelt hierbij een positieve rol.

Logis Hotels veiligheid maatregelen

Vijftig nieuwe leden

In 2020 meldden vijftig nieuwe leden zich aan bij Logis Hotels. In Belgie onder andere Logis Domaine Vertes Feuilles en in Frankrijk Logis Hôtel Le Logis du Péré, Logis Hôtel Atoll, Châteaux & Demeures Le Moulin des Templiers & Spa, Citotel Les Dômes Perpignan Sud en Urban Style Hôtellerie du Cheval Noir.

Rechtstreeks boeken

Logis Hotels wil daarom meer inzetten op dit persoonlijke contact. “We willen klanten bijvoorbeeld nadrukkelijker vragen om rechtstreeks bij de ondernemers te reserveren, in plaats van via de boekingssites”, aldus Karim Soleilhavoup, algemeen directeur van de Logis Hotels-groep. Klantentrouw is bij Logis-hotels groot. Zo meldden meerdere bedrijven dat bij annuleringen vaak zonder meer akkoord werd gegaan met een voucher. “Soms werd bewust aanbetaald voor een toekomstig verblijf, om de ondernemers te ondersteunen.” Op hun beurt stelde een aantal Franse hoteliers, gevestigd in de buurt van ziekenhuizen, kamers beschikbaar om zorgpersoneel te ondersteunen.

Nederlands Logis-succes in Barchem

Dat het persoonlijke, kleinschalige karakter van Logis-adressen ook in Nederland wordt gewaardeerd bleek in december 2020 toen de vakjury van de Nederlandse Horecaprijzen boetiekhotel BonAparte, aan de Lochemseweg in Barchem de eerste prijs toekende. Een opsteker voor eigenaar-directeur Harm Oosting, die blij was met de uitgesproken waardering voor alle coronamaatregelen in zijn hotel. “Ook de persoonlijke aandacht voor de gast en onze service werden genoemd, net als dat het hier minder hectisch is, rustiger dan elders. Ook onze klanten waarderen dat zeer”, zo zegt hij.

werkplek hotel logis hotels

Kansen via loyaliteitsprogramma en telewerkers

Door het creëren van goede (tele)werkplekken in de hotels voor zzp’ers en andere zakelijke klanten wil Logis Hotels een nieuwe doelgroep aanboren. In 2020 tekenden ruim 40.000 gasten in op het loyaliteitsprogramma en ontvingen zij de bijbehorende ETIK-card. Met deze kaart sparen klanten punten in de hotels en restaurants van de Logis-groep waarmee ook ecologische, economische en sociale initiatieven rond de hotels worden gesteund. De Logis-deelnemers willen positief bijdragen aan hun omgeving!

Over Logis Hotels

Logis Hotels is hét internationale samenwerkingsverband van onafhankelijke hotels en restaurants. In acht Europese landen telt de groep ruim 2.400 adressen, waar wordt geopereerd onder zes merknamen: Logis d’Exception, Châteaux & Demeures, Logis Hotels, Auberges de Pays, Citotel en Urban Style. Sommige leden staan al meer dan zeventig jaar garant voor authentieke reiservaringen.

Allemaal bieden ze hun gasten de zekerheid van een hartelijke en goed verzorgde ontvangst, comfortabele kamers en een uitstekende keuken waarin streekproducten centraal staan. De Logis-hoteliers hebben hart voor hun regio en werken nauw samen met de serviceverleners en producenten om hen heen.

Duurzaamheid

Logis Hotels voelt zich thuis op platteland en in de stad, soms bij eenvoud, soms bij een mondaine touch. Er wordt serieus werk gemaakt van duurzaamheid: de leden willen bekend staan om hun unieke hotellerie, met oog voor het milieu en betrokken bij de sociale omgeving.

Op de hoogte blijven van nieuws uit de horeca? Meld je aan voor de Entree nieuwsbrief!

Artikel delen