Het succes van 030 (1): JackRabbit

Het succes van 030 (1): JackRabbit

Jarenlang leken de kroegen -vanwege de aanwezigheid van studenten- het straatbeeld van Utrecht te domineren. Maar nu zien we steeds meer fine dining-zaken. Ondernemers strijken er steeds vaker neer… en met succes.

Utrecht biedt culinaire liefhebbers een scala aan restaurant en bars om de vingers bij af te likken. In het weekend kan je niet zo maar ergens een tafeltje bemachtigen en staan er zelfs rijen voor de deur. Wat is het dat 030 tegenwoordig zo bijzonder maakt?

3 generaties Grigorios 

Zo maar een zaterdagavond in Utrecht. JackRabbit aan het bekende horecaplein Neude stroomt vol. De borrel loopt moeiteloos over in het diner. JackRabbit zit sinds maart 2018 gevestigd op de Neude in hartje Utrecht. Het pand is al meerdere generaties in de familie Grigorios. Ruim 40 jaar hebben 3 generaties met hun eigen visie en ideeën succesvol kunnen zijn op hun eigen manier. Alle 3 de generaties zijn met hun eigen inzicht meegegaan met de ontwikkeling van Utrecht door de tijd heen. Ewy Grigorios: ‘’Ik als de jongste generatie ben meer betrokken bij de huidige samenleving en veranderingen van deze tijd. De Neude was toe aan vernieuwing, wij pakten de kans om hierin het voortouw te nemen. Wij willen meegaan met de tijd en blijven groeien, vernieuwen en vooral ons onderscheiden van andere horecazaken. De locatie waar wij gevestigd zijn is centraal gelegen met gemixte doelgroepen.  Daarom hebben wij gekozen voor een All day Restaurant & Cocktailbar.’’

Kwaliteit, warme service en diversiteit 

JackRabbit staat voor kwaliteit, warme service en diversiteit. Grigorios: ‘’Iets wat je niet makkelijk kan vinden in Utrecht. Overdag hebben we een uitgebreide brunch kaart en  in de avond een shared dining concept met een Mediterasian keuken. We brengen de smaken van twee culturen samen die volledig van elkaar verschillen, maar samen toch goed te combineren vallen. Shared dining brengt mensen samen aan tafel met een culinaire ervaring.’’ Er wordt alleen maar met verse ingrediënten gewerkt. Ook aan het interieur is veel aandacht besteed, van de basis tot aan de details. ‘’We zijn nog steeds bezig. Vernieuwingen en veranderingen zijn belangrijk als je wilt blijven door groeien en  je kwaliteit wilt behouden.’’

Utrecht kweekvijver? 

Waarom is Utrecht plots, zo lijkt het, een kweekvijver van toonaangevende horecazaken? Grigorios: ‘’Aan alle kanten wordt gerenoveerd en gemoderniseerd. Toeristische groei neemt toe, horeca neemt toe, het aantal inwoners groeit. Dus Utrecht is in ontwikkeling maar het blijft een authentieke, historische stad. Persoonlijk vind ik Amsterdam te groot en te toeristisch. Utrecht is knusser en minder druk en chaotisch. Ik denk dat het voor toeristen makkelijker is om in Utrecht een keuze te maken waar ze willen eten of drinken dan in Amsterdam. Er is te veel keus, je kijkt als toerist misschien niet eens waar je gaat zitten zolang er maar drukte is. In Utrecht is minder keuze en dat maak het eigenilijk makkelijker.‘’ De concurrentie in zowel Utrecht als Amsterdam is groot. In Utrecht zijn (nog) veel kleine ondernemers en eenmanszaken te vinden en dat zijn volgens Grigorios juist de zaken die niet in Amsterdam overleven. ‘’Veel concepten vanuit andere steden openen juist in Utrecht. Andersom gebeurt het nog zelden, maar met de groei van Utrecht denk ik dat hier in de toekomst wel een verandering in kan komen.’’

 

Artikel delen