Uber Eats initiatieven voor restaurants

Uber Eats initiatieven voor restaurants

Het is inmiddels alom bekend: afgelopen zondag om klokslag 18.00 moesten restaurants in Nederland de deuren sluiten. Dit besluit van de regering is het gevolg van de snelle ontwikkelingen met betrekking tot COVID-19.

Maaltijdbezorging is nog wel toegestaan in Nederland. Uber Eats blijft daarom actief en introduceert een aantal initiatieven om in deze uitzonderlijke omstandigheden te voorzien in behoeften van koeriers, restaurants en samenleving.

Extra maatregelen 

Hoewel Uber Eats actief blijft, staat het koeriers en restaurants uiteraard vrij om hier zelf een keuze in te maken. Zij bepalen uiteindelijk of ze online willen blijven op het platform. Uber Eats probeert hen hierin zoveel mogelijk te ondersteunen, met de juiste informatie en middelen. Ook voor gebruikers zijn er maatregelen getroffen. Zo is het mogelijk om een notitie toe te voegen bij de bestelling, om zo de koerier te laten weten hoe de bestelling bezorgd moet worden. Men kan hier boodschappen achterlaten als “Zet mijn bestelling voor de deur” of “Graag aanbellen en in de hal zetten”.

Ondersteuning

De veiligheid en het welzijn van iedereen die Uber gebruikt staan altijd voorop. Uber volgt de situatie op de voet en werkt hierin actief samen met de overheid. Voor nu heeft Uber enkele initiatieven in het leven geroepen ter ondersteuning van de samenleving, restauranteigenaren en koeriers. 

Voor restauranteigenaren:

Snelle onboarding: om restaurants die nog niet bezorgen te ondersteunen in deze periode, heeft Uber Eats een speciaal team opgezet dat verantwoordelijk is voor het onboarden van nieuwe restaurants. Dit gebeurt in slechts 48 uur, zodat restaurants zo snel mogelijk gebruik kunnen maken van bezorging via het platform. 

Geen activeringskosten: er wordt afgezien van activatiekosten voor bestaande restaurants om hun inkomen tijdens de komende periode te beschermen. Nieuwe restaurants betalen de komende periode (tot 6 april) geen activatiekosten als ze zich bij he. 

Voldoende werk: Uber Eats richt zich op het behouden van de vraag naar restaurants die bereid zijn hun activiteiten tijdens de komende periode voort te zetten. Het plan voor maart omvat initiatieven zoals gratis bezorging en afhaalopties.

Afhalen: vanaf aanstaande vrijdag is het voor alle restaurants in Nederland mogelijk om afhaalbestellingen te ontvangen via het Uber Eats-platform. Deze service is tot 6 april kosteloos. We geven hierbij strikte voorwaarden om hygiëne te waarborgen.

Dagelijkse uitbetaling: vanaf 23 maart introduceert Uber Eats een nieuwe betalingsoptie voor restaurants. Met deze nieuwe functie kunnen restaurants van elke omvang kiezen voor dagelijkse uitbetaling van alle Uber Eats-bestellingen, in plaats van de wekelijkse uitbetaling.

Voor de samenleving:

Geen bezorgkosten: Uber Eats weet dat veel mensen thuis moeten werken - of helemaal niet kunnen werken - en wil graag hun toegang tot een maaltijd makkelijker maken. Daarom zijn er van 16 maart tot 6 april geen bezorgkosten. Let wel: Bij een bestelling moet de code HOMEDELIVERY worden gebruikt; dit staat ook aangegeven in de app. Afhalen: vanaf aanstaande vrijdag is het mogelijk om ook afhaalbestellingen te plaatsen via het Uber Eats-platform.

Voor koeriers:

Voldoende werk: Uber Eats wil ervoor zorgen dat er voldoende activiteit is voor bezorgers en er op die manier voor zorgen dat er voldoende inkomsten voor hen zijn als ze online gaan. Dit stimuleert Uber door initiatieven zoals gratis bezorging.

Financiële ondersteuning: Uber zal koeriers die niet in staat zijn te werken omdat ze het COVID-19 virus hebben opgelopen financieel ondersteunen. Dit geldt ook wanneer Uber denkt dat ze een bedreiging vormen voor andere gebruikers en wanneer de koeriers door een volksgezondheids instantie gevraagd zijn zichzelf in quarantaine te plaatsen. Koeriers zullen tot 14 dagen financiële ondersteuning ontvangen. 

 

Tags: 
Artikel delen