''Apk''-service voor restaurantwebsites

''Apk''-service voor restaurantwebsites

Horeca adviseurs lanceren ‘apk’-service voor restaurantwebsites.

Horeca Webservice en Queen of Hearts lanceren een handige checklist waarmee horecaondernemers kunnen controleren of hun website up-to-date is. Aan de hand van deze gratis ‘apk-service’ krijgen ze direct tips op welke punten ze hun website kunnen verbeteren. “Regelmatig krijgen we de vraag van horecaondernemers of wij willen bekijken hoe hun website er voor staat en of er verbeterpunten zijn”, vertelt John Pierre Cornelissen van Horeca Webservice uit Ede. Het valt hem op dat er nog steeds veel sites zijn die niet voldoen aan de wettelijke eisen van de AVG die sinds vorig jaar geldt. Zo ontbreekt bijvoorbeeld het SLL-Certificaat en is een site daarom aangemerkt als ‘niet veilig’. Sommige sites zijn erg traag of niet goed te bekijken op een mobiele telefoon.

20 ijkpunten en tips
Cornelissen is gespecialiseerd in het bouwen en ontwerpen van websites voor restaurants en andere horecagelegenheden. Op basis van zijn ervaringen in de praktijk heeft Cornelissen samen met horeca adviseur Esther Borggreve van Queen of Hearts in Doesburg de checklist samengesteld. In deze lijst staan 20 ijkpunten waarmee horeca ondernemers zelf kunnen ‘meten’ hoe up-to-date hun website is. Bij diverse onderdelen van deze lijst staan meteen een aantal handige tips die direct uitvoerbaar zijn.

Apk voor websites
“Het is een soort apk voor websites”, legt Borggreve uit. Zij verzorgt voor een aantal horecaondernemers emailmarketing en biedt ondersteuning op het gebied van sociale media en evenementen. Ze werkt daarbij nauw samen met Cornelissen.“Als ik samen met horecaondernemers plannen maak voor de marketing en communicatie, kijken we altijd naar de website. Dan blijkt vaak dat de site niet meer actueel is of dat belangrijke items voor een restaurantsite zoals een reserveerknop, ontbreken.” Om hun kennis te delen, is de checklist vanaf nu gratis te downloaden . “Mochten ondernemers nog vragen hebben na of tijdens het invullen van de lijst, dan kunnen ze ons altijd bellen of mailen”, aldus Cornelissen en Borggreve.

Artikel delen