Succesvol werkgeverschap in de horeca

Succesvol werkgeverschap in de horeca

Er is een nieuw boek over succesvol werkgeverschap in de horeca met de titel Binden en boeien op de kaart. Lees hoe je een onweerstaanbare horecawerkgever wordt. 

Verwarrend, al die termen als ‘employer branding’, ‘employer journey’, ‘agile’ en ‘management tools’. Toch zal de horeca met haar tijd mee moeten. Er is simpelweg een gebrek aan gewone voorbeelden en bruikbare handvatten om een onweerstaanbare werkgever te kunnen zijn. 

Echt contact, dat is pas belangrijkEcht contact, dat is pas belangrijk
Gerco van Brasserie Havenkwartier scoort hoog op de pijlers van Binden & Boeien. Niet verrassend, want zijn verlooppercentage aan personeel was gedurende het afgelopen jaar nihil. Omdat de zaak groeit, plaatste Gerco laatst weer een vacature. Deze leverde de volgende dag gelijk 7 sollicitanten op!  In tegenstelling tot wat nu geroepen wordt, ziet Joyce Vastenhouw dat flexibele werktijden alleen of zelfsturende teams niet werken. Waar het om gaat is echt contact: “Ik vind het fijn wat je voor ons doet hier, het werk dat jij doet is belangrijk voor ons.” Vastenhouw behandelt in haar boek Binden & Boeien op de kaart, een recept voor onweerstaanbaar werkgeverschap, de 10 ingrediënten van Binden & Boeien. Wil je aan één van de ingrediënten werken? Dan dient het boek als naslagwerk, want met inspirerende voorbeelden en handige tips kun je direct aan de slag. Geschreven voor de horecaondernemer, maar toepasbaar op iedere branche. 

Over Joyce Vastenhouw:
Vastenhouw komt uit een horecafamilie. Jarenlang werkte zij voor een grote franchiseformule. Na onderzoek, studie, en ervaring startte zij een initiatief waarmee ze de horecabranche in een aantrekkelijk daglicht wil zetten. Niet van buiten, maar van binnenuit. Vanuit de kracht van de ondernemer, de medewerkers en de zaak.Haar succesvolle methode is gebaseerd op de 10 ingrediënten in het boek die op een vlotte en praktische manier aan bod komen. 

 

 

Artikel delen