Winnaar jaarvoorraad Tork: Restaurant Amuse

Winnaar jaarvoorraad Tork: Restaurant Amuse

Om de heropeningsfase van de horeca te ondersteunen, schreef Tork – gespecialiseerd in professionele hygiëne - een wedstrijd voor horeca- ondernemers uit. De prijs: een jaarvoorraad Tork servetten. Restaurant Amuse in ‘t Harde heeft de cheque inmiddels in ontvangst mogen nemen. Maar er is meer wat Tork doet om restaurants te ondersteunen.

In het hele land werken horecaondernemers keihard om gasten de ultieme horeca-ervaring te bieden die ze maandenlang hebben moeten missen. Topprioriteit daarbij zijn voedselveiligheid, de aangescherpte hygiënenorm, creatieve manieren van werken en gastvrijheid. Om de horeca een extra steuntje in de rug te geven, heeft Tork tips en hygiëne-oplossingen verzameld en zette het bedrijf onlangs een winactie uit. De prijs: een pallet met Tork servetten naar keuze, wat gelijkstaat aan een jaarvoorraad servetten van een gemiddeld fullservicerestaurant. Het enige wat men hoefde te doen is registreren en vertellen wat er het leukst is aan de Tork servetten. Restaurant Amuse in ‘t Harde kwam als gelukkige winnaar uit de bus. Filiaalhouder Vera Kleinrensink over de servetten: “Wij gebruiken ze in ons nieuwe concept: culikamperen! We geven mensen op de camping een doosje met bestek, een menukaart en natuurlijk mooie servetten, opgerold in een servetring. Daarna serveren wij vijf gangen met bijpassende wijnen, aan de camper- of caravandeur. De afwas kan men na afloop buiten zetten. Het levert superblije gezichten op!”

Tips en hygiëne-oplossingen van Tork

Tip 1: Reach for the stars

Uit recent onderzoek van Essity* blijkt dat met name in restaurants de strengere eisen aan de hygiënenormen hoog zullen blijven, zelfs na COVID-19. Tork is vastbesloten om restaurants waar mogelijk te ondersteunen in deze nieuwe manier van werken. Daarom biedt Tork aan horecaondernemers twee rapporten, als onderdeel van het Reach for the Stars-programma. Hierin veel tips over:

  • Een praktische indeling om veiligheid te bevorderen.
  • Hygiënische producten en communicatie over hygiënemaatregelen.
  • Digitale menu’s en contactloze betalingen.
  • Het opnieuw definiëren van het afhaalaanbod.

Daarnaast komen in de rapporten ook andere praktische tips aan bod: van de beste zeep en handdesinfectiemiddelen tot het belang van het goed drogen van de handen.

Download de rapporten hier!

Tip 2: Schone en zachte handen

De makkelijkste manier om jezelf en je gasten te beschermen tegen ziekteverwekkers is het regelmatig wassen van de handen. Omdat de handen van chef-koks en keukenpersoneel het zwaar te verduren hebben, lanceert Tork twee innovatieve, hygiënische handzepen, waaronder Tork Geurneutraliserende Vloeibare Handzeep. Tijdens het bereiden van gerechten blijft de geur van ingrediënten vaak aan de handen zitten. Met gebruik van de nieuwe Tork Geurneutraliserende Vloeibare Handzeep kan dit worden voorkomen. De zeep is bovendien geschikt voor het regelmatig wassen van de handen zonder huidbeschadigingen of irritaties te veroorzaken.

Tip 3: Kleuren creëren sfeer

Uit onderzoek** blijkt dat gasten de sfeer van een horecazaak vaak zwaarder vinden wegen dan de kwaliteit van het eten zelf. Tork werkte samen met Karen Haller, een internationale autoriteit op het gebied van kleurenpsychologie.

Haar tips:

Gebruik kleuren bewust en met een doel. Zorg dat ze matchen met de uitstraling van je restaurant en de algemene ervaring die je creëert.
Test altijd de kleuren - of het nou om verf of servetten gaat - in je restaurant voor de aanschaf.
Houd de ideale gast in gedachten. Een helder en speels kleurenschema spreekt bijvoorbeeld jongere generaties meer aan. Subtielere kleurenschema’s zullen vooral oudere generaties en diegenen die voor een verfijnde, rustige omgeving gaan, aantrekken.

* Bron: Essity Essential Initiative 2020/2021
** Foodshopper Monitor 2020 van het Nederlandse Foodservice Instituut (FSIN)

Artikel delen