Ambitieus partnership De Beren en Coca-Cola: 'Focus op suikervrij'

Advertorial_Coca-Cola_DeBeren

Ambitieus partnership De Beren en Coca-Cola: 'Focus op suikervrij'

Na veertig jaar gooit horecaketen De Beren het roer om. De bekende restaurantformule heeft plaatsgemaakt voor een all day-concept dat draait om sfeer, beleving en aandacht voor de gast. Dat die gast steeds vaker bewuste keuzes maakt, is iets waar De Beren graag op inspeelt. Met de drie nieuwe suikervrije dranken van partner Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) bijvoorbeeld.

Foto's: Pim Ras

Wie denkt dat De Beren een simpel eetcafé is waarbij het draait om ‘veel voor weinig’, heeft de nieuwste vestigingen en de aangepaste kaart van de keten nog niet gezien. Zo opende in de Rotterdamse Markthal vorige maand een compleet nieuwe zaak, in compleet nieuwe stijl. Het interieur is strak, met zwarttinten en goudkleurige meubels. “Het concept heeft een grote verandering doorgemaakt en we hebben een enorme professionaliseringsslag gemaakt”, zegt operationeel directeur Melvin van der Wielen.

“We bieden nu een all day-concept met veel aandacht voor ambiance. Gasten zijn kritischer geworden op het gebied van service en beleving in de horeca. Ze willen delen en zoeken verbinding. Daar spelen we op in met ons ‘Dare to share’ menu.” Ook op het gebied van bezorging is er veel aandacht voor beleving. “Onze koeriers rijden op elektrische fietsen en scooters, zijn stijlvol gekleed en zijn erg beleefd. Ook bellen ze even om te vertellen hoe laat de gast zijn of haar bestelling kan verwachten.”

DeBeren_Markthal_Rotterdam
Eetcafé De Beren in de Markthal

Samenwerking

“De groei en professionaliseringsslag die we doormaken vraagt om een sterke partner die kwaliteit en variatie biedt en meedenkt”, zegt Ramon Schipper, senior inkoper bij De Beren. “In Coca-Cola vonden we die partner zes jaar geleden al. We hebben toen heel bewust voor een samenwerking gekozen vanwege het uitgebreide sterke portfolio: van Coca- Cola en Fuze Tea tot aan Chaudfontaine en Royal Bliss. Het zijn de A-merken die we onze gasten willen bieden. Sinds we met Coca-Cola samenwerken, zijn we veel meer variatie gaan bieden als het gaat om frisdrankkeuze. Het groeiende portfolio van Coca-Cola speelt hierop in en versterkt onze formule. Bovendien ondersteunen ze ons met marketing en advies.” Peter Ringelberg, senior manager national & key accounts van CCEP, spreekt van wederzijdse versterking. “We zijn blij met een partner als De Beren”, zegt hij. “De manier waarop zij professionaliseren en groeien, helpt ook ons te innoveren.”

Zo zetten de partners samen activaties op, waarbij aantrekkelijke combinaties van bijvoorbeeld suikervrije frisdranken en food onder de aandacht van de gasten worden gebracht. De resultaten worden gemeten en bieden inzichten. “Ook kunnen we samen pilots draaien om te zien of een bepaald product goed loopt”, vervolgt Ringelberg. “En we zetten in op vaste menudeals bij bezorging, waardoor die tak een enorme groei doormaakt op frisdrankgebied. Door elkaar hierin te ondersteunen, kunnen we groeien en elkaar naar een hoger niveau tillen.”

Advertorial_Coca-Cola_SuikervrijeDranken
De nieuwe suiker- vrije frisdranken

Bewustere keuzes

Ook als het draait om focus op variatie en keuze, trekken de partners samen op. “Steeds meer gasten maken bewustere keuzes. Ze kiezen voor kleinere porties, minder vlees, minder suiker”, ziet Van der Wielen. “Het uitgebreide portfolio aan drankjes van Coca-Cola sluit daar volledig bij aan.”

“Onze innovatiedrift op het gebied van drankjes met weinig of geen suiker is er al sinds 1984, toen we Coca-Cola light introduceerden”, vult Martijn van Weele, associate director horeca bij CCEP, aan. “Het aandeel suikervrije dranken en dranken met weinig calorieën in ons portfolio wordt steeds groter. Suikervrije of -arme frisdranken beslaan ongeveer 46% van ons verkoopvolume en we streven ernaar dat dit tegen 2025 50% is. 75% van ons marketingbudget gaat naar ‘zero sugar’ producten. We bieden mensen keuze en stimuleren ze om voor de bewuste optie te gaan.”

‘Het is steeds vanzelfsprekender dat gasten kiezen voor een suikervrije variant van hun favoriete frisdrank’

Uitgebreid aanbod

Gasten van De Beren kunnen dan ook kiezen uit een uitgebreid aanbod drankjes met weinig of zonder suiker, waaronder drie nieuwe introducties: Fuze Tea Green Tea Apple Kiwi no sugar, Coca-Cola zero sugar Cherry en Fanta Orange no sugar. “Die dranken brengen we niet alleen onder de aandacht op de menukaart: we hebben samen met Coca-Cola ook een aantal campagnes opgezet om deze nieuwe suikervrije introducties meer bekendheid te geven”, zegt Van der Wielen. “Het is steeds vanzelfsprekender dat gasten kiezen voor een suikervrije variant van hun favoriete frisdrank. Ik verwacht dat ook dit nieuwe aanbod enthousiast zal worden ontvangen.”

Haal nóg meer uit jouw zaak met MYCCEP

Op MyCCEP vind je naast persoonlijke aanbiedingen ook gratis materialen voor in je zaak, downloads voor social media, tips voor omzetverhoging en meer.

Meer dan 7.000 ondernemers gingen je voor en beoordelen my.ccep.com gemiddeld met een 7,9! Meld je nu gratis aan.

Meld je aan voor MyCCEP

Artikel delen