Advertorial

BookDinners lanceert online-only campagne

BookDinners start decembercampagne in samenwerking met partner Samenwerkende Horeca Ketens (SHK).

Tijdens deze campagne, die vorige week van start ging, maken gasten kans om een brunch of diner voor een grote groep te winnen bij de restaurants aangesloten bij SHK, waaronder Bregje, Stan & Co, La Cubanita en anderen. Net zoals de eerdere campagnes van BookDinners, zet het platform tijdens deze ‘Samen het nieuwe jaar in’-campagne restaurants voorop en wordt er geen korting of deelname commissie gevraagd. Zo is het wederom een campagne van, voor en door restaurants.

Prijzen

De prijzen die gewonnen worden tijdens de decembercampagne staan allen in het teken van samen eten, zoals een groepsdiner voor 6 personen en een nieuwsjaarsbrunch voor 8 personen. Om de prijzen te winnen voeren gasten ‘online opdrachten’ uit om zoveel mogelijk punten te verzilveren. De gasten met de meeste punten winnen de prijzen. De campagne loopt de hele maand december en iedere prijs wordt als aparte deelcampagne opgesteld.

Doel van de campagne

BookDinners realiseert campagnes waar restaurateurs beter van worden in plaats van het platform erachter. Ook deze campagne sluit hierop aan. Zo kunnen gasten punten verdienen door het abonneren op de nieuwsbrief of de social media kanalen van de deelnemende restaurants. Het delen van de campagne onder hun netwerk levert nog meer punten op. Een viral contest op deze manier zorgt voor extra bereik voor de restaurateur en een groter gastenbestand wat het restaurant kan gebruiken voor promotiedoeleinden. 

Online Marketing Scan

Naast het lanceren van landelijke campagnes, is BookDinners sinds september 2019 gestart met het uitvoeren van de Online Marketing Scan voor restaurants. Door middel van deze scan brengt BookDinners het online voorkomen van restaurateurs in kaart en bieden zij praktische verbeterpunten en handvatten. Hierbij speelt het in op de online klantenreis van gasten, gezien het feit dat gasten zich steeds meer online oriënteren voordat zij bij een restaurant reserveren. Het is voor restaurateurs dus enorm belangrijk om hun online voorkomen strak te hebben staan, zodat reserveringen over allerlei kanalen goed bij het restaurant terecht kunnen komen.

Gerelateerd nieuws

Reacties

Reactie toevoegen