Vervolg Chichibu Intergalactic Japanse whisky
Advertorial

Chichibu Intergalactic Japanse whisky vervolg

Salud Distribution komt dit jaar wederom met het vervolg op de succesvolle Chichibu Intergalactic Japanse whisky reeks.

Vorig jaar had de Nederlands drankenimporteur editie 1 en 2 uitgebracht van deze Japanse single malt whisky. Dit bleek een groot succes: binnen 5 minuten 420 flessen verkocht.  De marktwaarde per fles schommelt zo rond de 3500 EURO en zal alleen maar meer waard worden. Samen met hun Oostenrijkse dochteronderneming Vienna Distribution zal Salud Distribution dit jaar dus een vervolg geven aan editie 1 en 2.  Editie 3 zal ergens voor de zomer worden uitgebrach en editie 4 niet veel later.

Japanse whisky

Met het grote succes van de eerste reeks kan er gelukkig dus een vervolg aan worden gegeven.  Maurice van Vliet, managing director geeft aan: ''Het was nog maar de vraag of we door mochten gaan met het thema Intergalactic omdat alles in Japan moet worden goedgekeurd, gelukkig is dit gedaan en wij zijn super trots op het mooie label. Het is voor ons belangrijk om Chichibu Japanse whisky goed op de kaart te zetten in Nederland en onze klanten te belonen met deze fantastische single malt edities. Veel van onze klanten trekken zelf een fles open, andere gebruiken het als investering. Wij geven altijd het advies om er van te genieten en een fles open te trekken. Chichibu is een van de meest exclusieve whisky’s op dit moment en Japanse whisky in het algemeen is heel erg in trek. De kwaliteit is simpelweg gewoon baanbrekend en de volumes zijn klein. Toen we de eerste edities uitbrachten  en het thema bedachten, hadden we letterlijk huilenden mensen aan de telefoon die zo blij waren dat ze een fles hadden bemachtigd of juist dat ze het niet konden kopen. Cadeaus van wildvreemden vanuit alle hoeken van de wereld en onze masterclasses waren bezocht van mensen uit LA, Taiwan, Singapore en delen uit Europa, wij hadden nog nooit zoiets meegemaakt.'' 

Beide edities worden uitgebracht in combinatie met masterclasses georganiseerd door klanten van de importeur. Het zal wederom een zeer exclusieve afvulling zijn. Van editie 3 zijn er 213 flessen en editie 4 telt 162 flessen. Beide gerijpt in first fill bourbon barrels met een alcohol percentage van 63%.

 

 

Gerelateerd nieuws

Reacties

Reactie toevoegen