Advertorial

Hooghoudt schudt jeneverwereld op

Het 131-jaar oude jenevermerk Hooghoudt heeft een rebranding ondergaan en introduceert twee nieuwe producten. 

Hooghoudt, het Groningse familiebedrijf dat al langer dan een eeuw bestaat, heeft een nieuwe identiteit onthuld en twee nieuwe producten gelanceerd. De verandering markeert, volgens de producent, een nieuw jenevertijdperk: op het graan na, is alles anders.

Traditie meets vernieuwing
Het nieuwe hedendaagse design rricht zich meer op de moderne consument, zonder Hooghoudt’s erfgoed en unieke relatie met Nederland te verloochenen. De visuele identiteit is in samenwerking met Londens designbureau Michael Nash gecreëerd en komt terug in zowel de tone-of-voice, social media content als alle POS materialen. Na twee jaar van experimenteren is Hooghoudt ook gekomen tot een nieuw destillaat.De nieuwe producten, RAW Genever en Aged Genever 5 years, spelen in op de groeiende vraag van de markt voor 'the next big thing' in het post-gin tijdperk. ''De enige manier om 130 jaar te overleven is door achter je keuzes te blijven staan'', zegt Bert Hooghoudt, de vierde generatie aan het roer van het familiebedrijf. ''Wij zijn altijd vol overgave blijven zoeken naar nieuwe waarde en betekenis voor Hooghoudt omdat we het ambacht van Hero Jan, Grietje, Ludolf en Syne nog heel lang vanuit Groningen een vervolg willen geven. Mijn vader zei dat we een bedrijf van contrasten zijn. Ik denk dat hij trots geweest zou zijn als hij ons nu aan het werk zou zien.''

Jenever voor de jonge generatie
Beide producten zijn niet vanuit bestaande categorieën gecreëerd maar op basis van de smaakprofielen van de consument. RAW Genever is de eerste jenever op basis van 100% moutwijn die puur grote indruk maakt, maar ook geschikt is voor een mix met tonic. De Aged Genever 5 years heeft in Oloroso's first-fill sherryvaten gerijpt wat het een gelagerde jenever maakt die de kenner zal verbazen en de whiskeydrinker zal verleiden tot het dirnken van jenever. Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt, zegt: “Consumenten zijn veranderd, en het werd tijd dat de jenevercategorie meeveranderde. Niet voor het eerst neemt Hooghoudt daarin het voortouw. We zijn nu klaar voor de 21e eeuw. Met deze lijn denken we aan de eisen van de moderne consument te voldoen en we zullen nu keihard werken om jenevers verdiende plek aan de bar terug te verdienen.”

 

Gerelateerd nieuws

Reacties

Reactie toevoegen