Lavazza: pioniers op koffiegebied
Advertorial

Lavazza: pioniers op koffiegebied

De passie van Lavazza, het Italiaanse koffiemerk dat al 4 generaties lang in het bezit is van de familie Lavazza, is volop te proeven in de mixen ¡Tierra! Brazilië en ¡Tierra! Colombia. ​

De passie van koffiemakers Lavazza uit zich in diepgaande kennis van alle aspecten van koffie: van de verscheidenheid aan brouwmethoden tot de eindeloze manieren om koffie te serveren. Kwaliteit en passie zijn de waardes achter elk kopje dat Lavazza elke dag, overal ter wereld, serveert. Deze waardes worden het best weergegeven in de premium en duurzame koffies ¡Tierra! Brazilië en ¡Tierra! Colombia, verkrijgbaar bij geselecteerde cafés en restaurants in Nederland. Benieuwd? Klein tipje van de sluier: ¡Tierra! Brazilië is een superieure mix van Braziliaanse arabica en Conillon robusta, die een espresso creëert met een intens profiel en een verfijnde smaak. De melange wordt gekenmerkt door zachte nuances die het gehemelte omhullen met een perfecte balans van zoetheid, cacao en hazelnoten.

Passie is leading

De kunst van het blenden is al vanaf het oprichtingsjaar 1895 een belangrijk kenmerk. Dit is het jaar waarin Luigi Lavazza in zijn kruidenierswinkel in Turijn het concept van blenden uitvond: de kunst van het combineren van verschillende koffievarianten en oorsprongen om een karakteristiek en samenhangend product te krijgen – een eigenschap waarmee alle Lavazzaproducten zich nog altijd onderscheiden. 

Baanbrekende ideeën
Voor Lavazza is innovatie altijd nauw verbonden geweest met onderzoek en baanbrekende ideeën. Zo vond het bedrijf de eerste vacuümverpakte koffie uit in de eerste decennia van de 20ste eeuw. Daarnaast bracht het merk als eerste in Italië de geportioneerde koppen koffie en de composteerbare capsule op de markt.

Duurzame koffies

Naast traditie en innovatie is duurzaamheid het andere element dat de koffie echt bijzonder maakt. Lavazza hecht veel waarde aan het ondersteunen van de lokale gemeenschappen en het beschermen van de plaatsen waar de groene koffie vandaan komt. Deze waarde ligt diepgeworteld in het DNA van Lavazza en dateert van meer dan 120 jaar geleden.

 

Reacties

Reactie toevoegen