Advertorial

Ron Simpson op Insight Night van Van Duijnen

Vrijdag 9 november werden 20 horecaondernemers geïnspireerd en gemotiveerd door een persoonlijke keynote van Ron Simpson, oprichter van het succesvolle concept The Avocado Show, met vestigingen in Amsterdam en Brussel. Tijdens de presentatie deelde Simpson allerlei ‘insights’ over branding, marketing en communicatie. De Insight Night werd geïnitieerd door van Duijnen B.V.

Al voor de opening ging The Avocado Show viraal op social media, en behaalden zij meer dan 50.000 fans op social media, publicaties over de hele wereld en meer dan 80 franchise-aanvragen. Door het hanteren van een simpele formule voor Pretty Healthy Food (50% avocado, 50% show) is het concept van The Avocado Show gegroeid tot het succes dat het nu is. The Avocado Show gaat nu voor een city take-over met meerdere locaties in één stad. Mede-eigenaar Ron Simpson: "We leven in een wereld waarin verwacht wordt dat ieder gerecht er mooi uit moet zien, of het nu een goedkoop restaurant is of een vijfsterrenrestaurant. De generatie van nu heeft hoge verwachtingen. Mooi zijn is het nieuwe normaal. Naast een goed restaurant, kun je hierdoor ook een eigen merk bouwen." Simpson geeft daarvoor enkele tips:

Tips online branding
-Marktonderzoek kan tegenwoordig ook via sociale media, om te onderzoeken of er een afzetmarkt en fanbase is voor je product
-Ga voor één herkenbare stijl die je overal kunt doorvoeren, zowel in het restaurant, op social media als voor take-away. Dan werkt branding het best.
-Kleur, achtergrond, contrast en vorm zijn de vier basiselementen om tot een herkenbare stijl te komen.
-Werk voor de gerechten en de fotografie zoveel mogelijk met contrast kleuren, bijvoorbeeld een donkere ondergrond met daarop veel kleur/contrast.
-Zorg voor zoveel mogelijk herkenbaarheid bij de fotografie van de gerechten (door bijvoorbeeld altijd een bepaald gedeelte van je zaak in je foto’s terug te laten komen), zodat je direct ziet dat het om jouw merk/zaak gaat.

Tips formulegerechten
Hoe maak je van je horecaconcept een herkenbaar merk? Hiervoor is het belangrijk om formulegerechten te ontwikkelen, waarbij ingrediënten makkelijk aan te passen zijn maar het gerecht zelf nog steeds herkenbaar is voor bijvoorbeeld je fotografie op social media. Daarnaast koken steeds minder mensen thuis. Zij zijn op zoek naar een plek waar je makkelijk en snel verse gerechten voor elk moment van de dag, smoothies, koffie en homemade producten kunt kopen.

Tips merchandise
The Avocado Show is niet alleen goed voor eten en take-away, maar heeft ook een in-store merchandise afdeling, waar bezoekers na hun maaltijd terecht kunnen voor een souvenir.

-Bied merchandise aan voor iedere prijsklasse. Zo heb je iets te bieden voor de kleine shopper tot de verzamelaar die bereid is meer geld uit te geven.
-Kies voor meer kwalitatieve merchandise in plaats van een verzameling van goedkope rommel. De marge op een heel goedkoop product is vaak kleiner dan bij een wat duurder en kwalitatief product en je wint ook door klant tevredenheid.

 

 

 

 

Reacties

Reactie toevoegen