Advertorial
Foto Mees van den Ekart

Tante Thee in Bergeijk blij met Lattiz

Hoe haal ik meer omzet uit cappuccino en latte macchiato? Die vraag stelde Yvette van Heugten (28), eigenaar van Tante Thee in Bergeijk, zichzelf vorig jaar. Het antwoord weet ze inmiddels: door te werken met Lattiz. Bekijk foto's van de horecazaak én hun koffies onder dit bericht.

Foto's: Mees van den Ekart

Het is een regenachtige dinsdagmiddag. Buiten is het koud en stormachtig, maar binnen bij het 2 jaar geleden geopende Tante Thee in het Brabantse Bergeijk is daar niks van te merken. Eigenaar Yvette van Heugten doet dan ook alles voor een gezellige sfeer. Zo staan er door de hele zaak leuke en aparte curiosa, waaronder een tafeltje met antieke koffie- en theepotten, lampen die eruitzien als vogelkooien en aparte frutsels. En ook niet onbelangrijk voor de gezellige en warme sfeer: de verse brownies en appelcrumble uit de oven én de lattes in allerlei soorten en maten, worden op hoog tempo uitgeserveerd.

50% omzetstijging
De tijd dat die latte-koffies nog níet zo snel gemaakt konden worden, herinnert Van Heugten zich nog goed. “Als de zaak vol zat, moesten gasten er vaak wel 10 minuten op wachten. Ik vond dat te lang, want ik wil dat het maximaal 5 minuten duurt voordat de drankjes op tafel staan.”

Omzetstijging
Dat Van Heugten die wens had, is niet zo gek. “Het viel me echt op dat gasten vaak maar één cappuccino bestelden en dan weer vertrokken. Ik had het gevoel omzet mis te lopen en ben toen gaan rekenen: gemiddeld serveerde ik 50 latte macchiato’s van 3,35 euro en cappuccino’s van 2,35 euro per dag. Als de helft van de gasten voor een tweede drankje zou gaan, zou dit een omzetstijging van 50% betekenen. Er was geen enkel ander product dat zo’n snelle stijging zou kunnen genereren.”

​Tijd besparen
Op die 25 koppen extra per week en bijbehorende omzettoename, zit Van Heugten inmiddels. Ze legt uit hoe ze dat voor elkaar kreeg: “Toen ik mijn probleem aan een bevriende ondernemer vertelde, liet hij achter zijn bar de melkschuimmachine Lattiz zien. Hij vertelde dat hij hiermee ontzettend veel tijd bespaarde, omdat hij en zijn collega’s niet meer handmatig melk hoefden op te schuimen. Binnen een minuut kon hij nu 6 cappuccino’s zetten. Mijn mond viel open van verbazing!”

Proefplaatsing
Van Heugten vroeg zodoende bij zuivelbedrijf FrieslandCampina een gratis proefplaatsing van Lattiz aan en was meteen overtuigd. “Oké, de aanschafkosten zijn niet niks, maar die heb ik er door de stijgende verkoop van cappuccino’s en lattes al bijna uit.”

Bijzondere koffiekaart
Omdat melk opschuimen niet veel tijd meer kostte en er dus meer tijd was voor creativiteit, besloot Van Heugten haar koffiekaart zelfs uit te breiden met een aantal bijzondere varianten: de latte speciaal (latte macchiato, karamelsaus en slagroom), latte zeezout-karamel (latte macchiato-karamel, zeezoutsiroop en een bijpassend stukje chocolade) en latte witte choco (latte macchiato, witte-chocoladesiroop en slagroom). Naast smaakvol ook nog eens een ware lust voor het oog.

Bijzondere koffievarianten
Van Heugten: “De eerste 2 varianten heb ik zelf bedacht en de laatste is een creatie van Lattiz. Superleuk dat mijn contactpersoon mij daarop attendeerde, want deze lattes lopen echt als een trein.” De prijs van deze bijzondere koffievarianten ligt met 4,60 euro bovendien een stuk hoger dan die van een cappuccino of reguliere latte macchiato.

Perfect serve
De aanschaf van Lattiz is dus van grote invloed geweest op de omzet van Van Heugten. Enthousiast zegt ze: “Daarnaast ging ook de kwaliteit van de cappuccino’s en lattes vooruit. Het melkschuim is namelijk altijd van dezelfde kwaliteit en iedere collega kan nu de perfect serve maken. Ik kan niet meer zonder!”

Bent u geïnteresseerd in Lattiz? Vraag voor uw horecazaak dan een gratis en vrijblijvende demonstratie aan via deze link.

Reacties

Reactie toevoegen