Biernieuws
Foto 123RF.com

Verdeeldheid over succes Biertegoed

Steeds meer horecaondernemers van cafés stoppen om uiteenlopende redenen met de verbindingsactie van Heineken tussen horeca en supermarkten. Bezoekers krijgen bij hun kratten een inwisselbare code waarmee ze gratis cafébiertjes kunnen krijgen. “Het levert niets op.”

Dat schrijft De Telegraaf. De gratis bier-actie trekt in veel horecazaken alleen jongeren aan. Daarnaast zijn horecaondernemers ontevreden over de vergoeding van de bourwerij voor gratis bier.

Logisch
Volgens Heineken is het logisch dat er in het eerste jaar een aantal deelnemers afvalt. Volgens de bierbrouwer doen er nog altijd ongeveer 2.000 horecazaken mee aan de actie.

Spelregels
Doel van de actie is om thuisdrinkers naar het café te krijgen. Echter zijn er nu dus veel horecazaken die niet meer meedoen. KHN vreest voor het gastvrije imago. Bernadet Naber: “Cafés die op de deelnemerslijst staan, moeten zich wel aan de spelregels houden. En wie afhaakt, moet meteen van de lijst worden gehaald zodat gasten weten waar ze aan toe zijn.” Toch zijn er ook ondernemers die wél tevreden zijn over de actie. Zij krijgen nu gasten in de zaak die voorheen nooit naar hen toe waren gekomen.