Branchenieuws

Nacht van de Fooi groot succes

Tijdens de Nacht van de Fooi is 110.000 euro opgehaald. Deze vond zaterdag op zondag plaats in Amsterdam, Groningen, Nijmegen, Breda, Delft, Rotterdam en Utrecht.

 

In totaal stonden 530 kroegen, restaurants en clubs hun fooi af en kon het stappende publiek geld doneren. Uiteindelijk verdubbelde ontwikkelingsorganisatie Impulsis het opgehaalde bedrag tot ruim een ton. Met de opbrengst worden acht projecten over de hele wereld gesteund, waaronder kinderen in Uganda. Ex-kindsoldaten en (aids)wezen worden geholpen hun trauma te verwerken door middel van het maken van kunst.

 

Activiteiten
In de steden waren verschillende activiteiten georganiseerd. Job Cohen, burgemeester van Amsterdam, shakete een cocktail die vervolgens geveild werd voor 65 euro. Bovendien bracht Dewi Pechler drie nummers van haar nieuwe cd ten gehore. In Breda brachten de T-shirts van NAC meer dan 100 euro op en in Rotterdam verlootten voetballers hun shirts voor 150 euro. In Nijmegen en Groningen liepen brassbands door de stad en in Delft werd Fooipop gehouden.

 

 

Bewustwording
Het doel van de Nacht van de Fooi is naast geld ophalen ook het stappende publiek bewust maken van de noodzaak van ontwikkelingssamenwerking. Zo wordt een brug geslagen tussen plezier bij het uitgaan en werken aan een betere en eerlijke wereld: twee zaken die niet vaak met elkaar in verband staan

 

 

Gerelateerd nieuws

donderdag 28 mei 2015