4x onmisbare horecatools om efficiënter te werken en meer omzet te maken

Horeko

4x onmisbare horecatools om efficiënter te werken en meer omzet te maken

Digitaliseren in de keuken en op de werkvloer kan je veel tijd en daarmee ook een hoop kosten schelen. Maar wat is er allemaal mogelijk? Deze vier digitale producten mag je niet mag missen in je horecazaak als je efficiënter wilt werken en meer omzet wilt maken.

Horeko Kitchen Manager: digitale receptuurbeheer

Met de Horeko Kitchen Manager voer je eenvoudig al je recepten in, inclusief de benodigde ingrediënten en halfproducten. Elke medewerker kan inzien hoe je een gerecht klaarmaakt en het opmaakt op het bord. Zo kunnen gasten altijd rekenen op een constante kwaliteit. Ook wanneer een personeelslid met vakantie gaat, ziek is, of het bedrijf verlaat.

Horeko_beeldscherm

En bedenk: een goed functionerend keukenmanagementsysteem ontlast ook nog eens de chef-kok. Marvin van Dongen CEO Horeko “Die hoeft het niet meer honderd keer vanuit het blote hoofd uit te leggen of voor te doen aan z’n medewerkers. De kennis staat immers in het systeem en iedereen kan erbij. Dat zorgt er weer voor dat hij of zij veel meer ruimte heeft voor andere dingen.”

Ook handig: door de leverancierskoppeling ben je direct op de hoogte van de beschikbaarheid van je ingrediënten of wanneer iets ineens flink in prijs is gestegen. Zo heb je altijd en overal inzicht in je marges.

Guestplan: reserveren met een app

Guestplan is een reserveringssysteem dat wereldwijd wordt gebruikt. Door je te abonneren op de app ontvang je diverse diensten, zoals online reserveringen, tafelbeheer en plattegronden. Voordelen zijn de gebruiksvriendelijkheid, de betaalbaarheid en de extra functies. CEO Bas van ’t Wout: “We koppelen de software zoveel mogelijk aan andere systemen, om gebruikers nog meer te ontzorgen. Ook kun je inzicht krijgen in welke gasten je zaak hebben bezocht en wat ze hebben besteld.” Inmiddels is het ook mogelijk om op basis van de data nieuwsbrieven en aanbiedingen te versturen.

Scanfie: bestellen met een QR-code

Met Scanfie kunnen gasten zelf bestellen en afrekenen aan tafel. Na het scannen van een QR-code verschijnt er op de mobiele telefoon een digitale menukaart, waarna men een bestelling kan plaatsen en eventueel afrekenen. Ook is het mogelijk om de bediening op te roepen of de rekening te vragen. CEO Gerard Brouwer vertelt: “Deze manier van bestellen scheelt tijd en personeelskosten, terwijl je toch aan de verwachtingen kunt voldoen en je marge en omzet kunt verhogen. Inmiddels hebben we ook een besteloplossing voor hybride horeca: in het restaurant én afhalen en bezorgen. Maar ook een telefonisch gasten-oproepsysteem voor zelfbediening, allemaal in één systeem.”

LearnHero: online trainingen

In een branche waar het personeelsverloop vaak groot is en de medewerkers relatief jong zijn online trainingen een uitkomst. HorecoHero biedt 26 e-learningmodules om op een laagdrempelige en flexibele manier personeel te trainen. CEO Jochem Verheul: “Met HorecaHero bieden we een totaaloplossing waar ook de praktijk een belangrijke rol in speelt. Het concept bestaat uit drie onderdelen. Ten eerste een leerplatform, de basis van de eigen academie van de klant. Daarnaast een bibliotheek met meer dan 25 online trainingen. En we bieden een tool waarmee je de trainingen zelf kunt aanpassen en nieuwe trainingen kunt maken.”

Artikel delen