Duurzaamheid staat op de agenda bij veel bedrijven, maar de praktijk is anders

Fit For the Future

Duurzaamheid staat op de agenda bij veel bedrijven, maar de praktijk is anders

Het Nederlandse bedrijfsleven is slechts in beperkte mate klaar voor de toekomst. Bedrijven steken bijvoorbeeld meer energie in het voldoen aan de verwachtingen van de klanten dan in duurzaamheidsinitiatieven op de lange termijn. Ook het niet goed omgaan met cybersecurity is daar een van de redenen van. Het gratis e-book van het Fit For the Future-onderzoek van Vodafone Business, dat ondernemers wil helpen met nieuwe technologie, werpt licht op wat nodig is voor succes in de toekomst.

Slechts 14 procent van de bedrijven in ons land mag zich ‘fit for the future’ (FFtF) noemen. Dit is een kwalificatie van Vodafone Business waarmee ze laten zien een goede kans hebben om uitdagingen succesvol te doorstaan. Dit staat in een groot onderzoek dat Vodafone Business in het bedrijfsleven heeft laten uitvoeren.

Lees verder onder het kader.

Vraag het gratis e-book aan!

Wil je weten op welke vlakken 'fit for the future'-bedrijven opvallend anders denken én doen dan anderen, waardoor zij - óók in tijden van crisis - blijven bloeien?

Vraag hier het e-book aan!

Vodafone Business ziet dat de meeste bedrijven stellen dat duurzaamheid weliswaar een strategisch doel voor hen blijft, maar dat hun inspanningen worden gehinderd door economische overwegingen. Ze zijn druk! Ze steken meer energie in het voldoen aan de verwachtingen van de klanten wat betreft snellere service en producten van hogere kwaliteit dan op duurzaamheidsinitiatieven op de lange termijn. Dat geldt niet voor Fit For the Future-bedrijven.

Fit For the Future is zakelijke succesfacor

Bedrijven die FFTF zijn, scoren het hoogst op alle zes categorieën die de onderzoekers hebben gedefinieerd.

  • Ze staan positief tegenover verandering
  • Ze staan open voor nieuwe technologie
  • Ze zijn actief in de planning voor hun technologische toekomst (met stappenplannen voor hoe technologie hun manier van werken kan veranderen)
  • Ze hebben brede, gedetailleerde strategieën voor de toekomst
  • Ze blijven up-to-date met nieuwe trends
  • Ze passen zich gemakkelijk aan, reageren snel op nieuwe trends en zijn sneller op de markt dan hun concurrenten

Missie Vodafone Business

Vodafone Business heeft als missie om ondernemers te helpen succesvol te zijn in een steeds digitaler wordende wereld. Om dat te kunnen doen, willen we weten wat succes bepaalt, nu en in de toekomst. Elk jaar onderzoeken wij wat bepaalde bedrijven Fit For the Future (FFtF) maakt en waarom ze succesvoller zijn dan veel andere bedrijven. FFtF is een zakelijke succesfactor geworden.

Vodafone Business laat weten: “Als wereldwijd opererende, innovatieve speler in het dynamische IT- en telecomlandschap zien wij het als onze missie om ondernemers en beslissers rond technologie uit te dagen en te helpen om de nieuwste technologie te omarmen om zo slimmer te kunnen werken.” 

Technologie begrijpend maken

VodafoneZiggo loopt voorop als het gaat om wereldwijde uitrol van de nieuwste technologie zoals 5G, IoT, security en SD-WAN. “Wij helpen deze technologie begrijpelijk te maken en concreet in proposities te vertalen die ondernemers helpen de uitrol en adoptie van technologie succesvol te laten verlopen."

Artikel delen