Saladebar SLA start sharefunding campagne

Saladebar SLA

Saladebar SLA start sharefunding campagne

Biologische saladebar SLA, met 13 locaties in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Haarlem en Den Haag, heeft de overkoepelende B.V. omgevormd tot een coöperatie. Met het doel om het voor iedereen mogelijk te maken om te investeren in SLA.

Plant-focused eten

SLA wil een zo groot mogelijke bijdrage leveren aan de transitie naar plant-focused eten, om gezond, maar vooral goed eten de nieuwe norm te maken. Om deze transitie te versnellen en nog meer impact te maken als bedrijf willen zij op grotere schaal gaan opereren. Om deze groei op een gezonde manier te financieren verkoopt SLA een stuk van zichzelf. “Het is onze missie om van plant-focused eten het nieuwe normaal te maken door met SLA de nummer éen go-to plek van Europa te zijn voor heerlijke, voedzame maaltijden met groenten in de hoofdrol.”

Doelstelling

SLA heeft als doelstelling om anderhalf miljoen euro op te halen in deze fundingronde. Daarnaast wordt er een half miljoen euro aan langlopende leningen van bestaande aandeelhouders geconverteerd naar eigen vermogen. Het opgehaalde kapitaal wordt direct geïnvesteerd in de uitbreiding van SLA. De opgehaalde financiering wordt ingezet om de franchise formule nationaal en internationaal uit te rollen, internationale uitbreiding van SLA op te zetten én om te investeren in marketing en het optimaliseren van bedrijfsprocessen door onder andere een verdere digitalisering.

Saladebar SLA-Franchise
Team van SLA

Investeren

De investeringsbedragen lopen van 250 tot 10.000 euro. Iedereen kan een certificaat met kapitaal op naam van SLA Coöperatie UA kopen. Dit certificaat mag je zien als een aandeel. Na het kopen van certificaten ben je mede-eigenaar van SLA, heb je recht op dividend (winstuitkering) en eventueel kan je profiteren van een waardestijging van de certificaten. Afhankelijk van de hoeveelheid die je investeert krijg je wel of geen stemrecht in de coöperatie.

Tot nu toe

Op maandag 7 november startte de sharefunding campagne. De interesse blijkt groot; na een tijd van 72 uur werd al meer dan 1 miljoen euro aan aandelen gereserveerd. De doelstelling is daarom verhoogd naar 1,5 miljoen euro. Met het extra groeikapitaal kan SLA de komende jaren investeren in nieuwe franchisevestigingen, het optimaliseren van de centrale keuken en het versterken van het team.

Kopen

De certificaten zijn beschikbaar sinds 22 november. De verkoop van certificaten verloopt volledig via het platform Broccoli. Via het Broccoli-platform kunnen bedrijven hun aandelenkapitaal inzetten voor gezonde groei.

285637274_5445105392200329_5363602296416304903_n 285683994_5445105388866996_8886186650327183592_n

Over SLA

SLA is een saladebar keten opgericht in 2013, oprichters zijn Jop van de Graaf en Nina Pierson. Het eerste restaurant opende aan de Ceintuurbaan in Amsterdam. Sinds de opening ging het hard met de groei en inmiddels telt het bedrijf dertien locaties in de steden Amsterdam, Rotterdam, Haarlem, Den Haag en Utrecht.

Artikel delen