frank & fresh coffie versgebrand
Advertorial
Foto Keri Mol

Nieuw: Frank & Fresh coffee versgebrand

Nederlanders drinken oude koffie! Koffiebonen in de supermarkt zijn gemiddeld minimaal twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is. Het nieuwe koffiemerk Frank & Fresh Coffee brengt hier verandering in met vier verse koffies, die speciaal op bestelling worden gebrand. De koffies zijn straks ook verkrijgbaar voor de horeca.

koffie frank & freshLet’s be frank

Nederlanders willen betere koffie drinken, zowel de stijging van de verkoop van koffiebonen als espressomachines laat dit zien. Negentig procent van de koffiedrinkers koopt zijn koffiebonen in de supermarkt. Echter zijn al deze koffies in grote batches gebrand, verpakt en geruime tijd onderweg. Zo zijn deze bonen gemiddeld al minimaal twee maanden oud als jij ze koopt. “Wij van Frank & Fresh Coffee vinden dat gek. In de eerste maand na branding is elke koffie op zijn best, daarna verliest koffie de meeste aroma’s en daarmee: smaak”, vertelt mede-oprichter Marc Kluijver.

Dat kan lekkerder

Frank & Fresh Coffee wil de Nederlandse koffiedrinker kennis laten maken met de smaak van écht verse koffie. Daarom draaien zij de keten om en brandt het nieuwe koffiemerk de espressobonen op bestelling en bezorgen ze de bonen precies één week na branding, voor het weekend, bij jou thuis. Gewoon door de brievenbus. Zo drink je jouw espresso, cortado, cappuccino, flat white, latte of geheel eigen creatie op het moment dat-ie het allerlekkerst is.

frank & fresh coffee

Vers is wel zo eerlijk

Daarmee breekt Frank & Fresh Coffee met ‘houdbaar tot’ en kiest voor ‘het allerlekkerste tussen’. “Alle koffie wordt immers oud, ook die van ons”, legt Marc Kluijver verder uit. “In de eerste week moeten de bonen nog ontgassen. Daarom raden wij aan koffie altijd tussen één en vier weken na branding te drinken.” Naast versheid, garandeert Frank & Fresh Coffee ook de beste kwaliteit koffiebonen, die natuurlijk voor een eerlijke prijs zijn ingekocht en bovendien duurzaam worden verpakt.

Vier smaken, drie origines

Frank & Fresh Coffee start met vier verschillende smaken: Funky & Fruity, Sweet & Soft, Raw & Robust en Bold & Brave. Het koffiemerk heeft daarmee voor iedere koffiedrinker wat wils. Van een zoete en romige single origin tot een stevige en brutale blend. Voor de vier smaken werkt het nieuwe koffiemerk uitsluitend met specialty coffee van drie verschillende origines: Brazilië, Colombia en Rwanda.

Frank & Fresh coffee: de oprichters

frank & fresh coffee

Frank & Fresh Coffee is opgericht door drie koffieliefhebbers: Marc Kluijver, Maurits van Slobbe en Geert Frank. Voor allen is het belang van verse koffie vanzelfsprekend, maar ze merken dat dit in hun directe omgeving anders is. “We eten toch ook geen oud brood. Waarom drinken we wel oude koffie?” vraagt Marc Kluijver zich af. Marc is zelf zó gek op koffie, dat hij er al acht jaar een magazine over maakt.

De uitgever van koffieTcacao magazine doet dat een deel van het jaar vanuit zijn camper. Samen met zijn vriendin en baristatrainer Keri Mol trekt de digital nomad door Europa, op zoek naar de mooiste plekken en de lekkerste koffies. Zijn ervaringen en kennis deelt hij graag met de rest van Nederland, want het moge duidelijk zijn: de kwaliteit van koffie kan omhoog!