coca cola campagne open
Branchenieuws

Campagne Coca-Cola: Open Like Never Before

Terug naar normaal? Is dit de volgende stap na de gebeurtenissen van COVID-19? Coca-Cola denkt daar anders over. Met de kennis en de ervaring opgedaan tijdens de coronacrisis kijkt Coca-Cola positief naar de toekomst van de horeca. De nieuwe campagne Open Like Never Before van Coca-Cola is gebaseerd op de overtuiging dat we niet terug hoeven naar ‘normaal’: in plaats daarvan kunnen we vooruit, samen, de wereld veranderen en beter maken met als doel de horecapartners te ondersteunen.

Wacht, stop. Wie zegt dat we terug moeten naar normaal?george the poet

Het manifest is geïnspireerd door een scala aan nieuwe inzichten die we dankzij de lockdown periode hebben opgedaan. Het is een oproep aan ons allemaal om ‘open te staan als nooit tevoren’ en te genieten van wat we om ons heen hebben. Het begint met een manifest dat speciaal hiervoor is geschreven door de Britse spoken word-artiest George The Poet. De woorden van George moedigen aan om open te staan voor verandering, zaken vanuit een ander perspectief te bekijken en kansen te grijpen die de nieuwe situatie ons biedt. Coca Cola lanceert Open Like Never Before in West-Europa en Nederland, de nieuwe campagne markeert een periode van culturele en sociale verandering. 

Inspiratie en ondersteuning aan horeca

De lancering van het manifest wordt gevolgd door een programma aan activiteiten dat tot 2021 blijft doorlopen. Veel van die activiteiten zijn gericht op de ondersteuning van lokale hotels, cafés en restaurants die nu hun deuren weer openen:

  • Een abri-campagne, aangeboden aan 45 horeca outlets in Nederland, met een bericht aan de consument dat de horeca weer 'open' is en daarbij een persoonlijke touch om de horecaondernemers in het zonnetje te zetten;
  • Ondersteuning van de horecapartners (hotels, cafés en restaurants) door aanvullende promotiemiddelen en -expertise te bieden

Daniela Depping, Marketing Manager Coca-Cola Nederland: “Open Like Never Before gaat uit van de gedachte dat we niet ‘terug’ hoeven naar de normale gang van zaken. In plaats daarvan kunnen we allemaal een stap vooruitzetten en de wereld niet alleen anders, maar ook beter maken. Laten we vooral lessen trekken uit deze periode. De campagne steekt ook onze horecapartners een hart onder de riem: hotels, cafés en restaurants die hun deuren weer openen na een tijd van grote uitdagingen. Zij vormden al die tijd het hart van onze samenleving.”

Focus op lokale steun in Nederland tijdens de crisisperiode

Sinds het begin van de lockdown heeft Coca-Cola wereldwijd de marketingactiviteiten tijdelijk stopgezet en energie en middelen ingezet daar waar hulp het hardst nodig was. Wereldwijd hebben The Coca-Cola Company, bottelpartners en The Coca-Cola Foundation meer dan 120 miljoen dollar gedoneerd voor dringende hulpverlening ter bestrijding van het COVID-19-virus in de getroffen landen; waarmee in Nederland het Rode Kruis is ondersteund. Daarnaast steunde Coca-Cola verschillende lokale initiatieven; van productdonaties aan voedselbanken, ziekenhuizen en zorginstellingen tot branchebrede initiatieven, zoals: #geefjedrankjedoor en #helpdehoreca, om horeca en andere klanten een steuntje in de rug te geven.

Reacties

Reactie toevoegen