NL Brouwers steunen horeca met tv-campagne

Tags: bier

NL Brouwers steunen horeca met tv-campagne

“Gouden momenten beleef je met bier”, is de naam van een gloednieuwe tv-campagne van Nederlandse Brouwers om de horeca te steunen.

Gouden momenten

Iedereen kent ze. Samen proosten op een succesje, op elkaar of gewoon op het weekend. Allemaal van die gewone alledaagse dingen, die veranderen in gouden momenten met een goed glas bier.” Dat is de boodschap van de nieuwe TV-campagne ‘Gouden momenten’ die Nederlandse Brouwers vandaag lanceert.

Nederlandse Brouwers rapporteerde in juni nog een sterke daling van de bierverkopen in de horeca van 58,1% ten opzichte van juni 2019. Met deze nieuwe campagne willen brouwers laten zien dat je ook met inachtneming van alle geldende maatregelen, deze gouden momenten samen in de horeca kunt ervaren en roepen consumenten op hun ‘Gouden moment’ te delen op sociale media met #goudenmomenten.

Genieten

Lucie Wigboldus, directeur Nederlandse Brouwers licht toe: “We kunnen eindelijk weer samen genieten met vrienden en familie van een mooi getapt bier in de horeca. Uit onderzoek blijkt echter dat ‘minder ongedwongenheid’ momenteel het grootste obstakel is voor mensen om naar de horeca te gaan. Met de campagne Gouden Momenten willen we laten zien dat, met inachtneming van alle maatregelen, je volop samen kunt genieten op het terras, restaurant of café. Wij willen hiermee zowel de horeca als de brouwers een steuntje in de rug geven in dit zware jaar.”

Alledaags mooi

De meeste mooie momenten zijn vaak heel alledaags, weet ook Wigboldus. “Proosten met goede vrienden op het terras, met je partner genieten van een glas bier na een drukke werkdag, een succesje vieren of met collega’s het weekend inluiden. We willen consumenten weer bewust maken van deze mooie alledaagse horecamomenten die in goud veranderen onder het genot van een mooi glas bier.”

#goudenmomenten

De tv-campagne is gedurende de maand augustus te zien bij de Ster, RTL en op de Talpa-zenders. De campagne wordt ook online verder uitgerold via Facebook en Instagram en brouwers roepen iedereen op zijn gouden moment te delen onder de hashtag #goudenmomenten. Een paar bekende Nederlanders deelden reeds hun gouden moment op www.goudenmomenten.nl

De horeca is vaak de locatie waar je deze momenten samen met vrienden, familie of collega’s beleeft. Echter door de sluiting van de horeca eerder dit jaar en de 1,5 meter maatregelen die daar nu gelden, zijn consumenten nog terughoudend in hun bezoek aan de horeca.

Artikel delen