Tom de Rooij van Bar BAUT: 'Eindelijk open!'

Tom de Rooij van Bar BAUT: 'Eindelijk open!'

Na een ‘creatieve, maar lastige’ lockdown kan Tom de Rooij van Bar BAUT éindelijk weer doen waarvoor hij in het vak zit: gasten ontvangen. In aanloop naar de heropening van het terras, kreeg hij Helpende Handjes van Coca-Cola (CCEP). “Fantastisch als een partner ook op die manier ondernemers ondersteunt.”

bar baut coca-cola

Tekst: Carolien Dircken
Foto's: Pim Ras

Het terras van Bar BAUT staat! Hoe voelt dat?

“Goed! Iedereen heeft onwijs veel zin om weer te doen wat we het liefst doen. Eindelijk weer gasten zien, een glimlach op het gezicht van mensen brengen, mooie wijnen en cocktails schenken, goed eten serveren, het horecagevoel weer ervaren: dat is waarom we in dit vak zitten. Natuurlijk hebben we ook tijdens de lockdown mooie dingen gedaan: we hebben BAUT Bultlerservice in het leven geroepen, meerder foodwalks en tastings gedaan en een online Kerstdiner georganiseerd. Maar ik heb liever twintig mensen op het terras dan dat ik honderd bezorgtasjes sta in te pakken. Het blijft wel dubbel. Waar we in de eerste lockdown nog iedereen hebben meegenomen, moesten we in de tweede lockdown mensen laten gaan. Dat is zwaar, zeker omdat we nu weer nieuwe medewerkers gaan aannemen. Maar ik kijk vooral vooruit: we gaan er helemaal voor. En gasten zijn natuurlijk ook super positief!”

Hoe gaan jullie het aanpakken de komende periode?

“Het grootste deel van onze omzet komt normaal na vijf uur, dus we moeten opnieuw creatief zijn. We zijn daarom zeven dagen per week open en hebben een ‘all day menu’. Gasten kunnen gaan voor een 3-,4- of 5-gangenmenu, en als ze willen zelfs nog meer, maar ook voor een BAUT klassieker zoals een broodje steak tartaar. Ik verwacht dat veel gasten één keer een feestje gaan bouwen in hun favoriete zaak, om de heropening te vieren, maar dat ze uiteindelijk snel weer als ‘vanouds’ de horeca bezoeken. Ook prima: als we weer teruggaan in het ‘oude’ patroon, hebben we niks te klagen.”bar baut coca-cola

 

Voor de heropening kregen jullie ‘Helpende Handjes’ van Coca-Cola. Wat hield dat in?

“Ja, zeker! Onze accountmanager vroeg of we hulp nodig hadden voor de heropening. Dat kon om van alles gaan: van de tafels neerzetten tot de koelkast schoonmaken of verven. Alle extra helpende handjes waren welkom natuurlijk, we hadden het druk genoeg om alles weer aan de praat te krijgen en het team weer op de been te helpen. Dus kwamen er twee hele leuke mensen van Coca-Cola die ons hebben geholpen met schilderen. Ik vind het fantastisch als een partner op die manier de samenwerking zoekt. Niet alleen op financieel vlak of met een goed product iets extra’s biedt, maar je als ondernemer ook écht ondersteunt. Daarmee krijg je meer commitment en gevoel voor elkaar.”

Reportage Tom Bar BautFoto ; Pim Ras

Reportage Tom Bar Baut Foto ; Pim Ras

Een fijne samenwerking dus?

“Sowieso. We willen bij Bar BAUT alleen de beste producten op tafel zetten. CCEP heeft wat mij betreft het beste portfolio, de beste uitstraling en hele goede ideeën en concepten. Zo wonnen we vorig jaar bijvoorbeeld nog een teamuitje met de Fuze Tea Personeelschallenge, heel leuk. Coca-Cola is ook de best verkopende frisdrank. En we gebruiken het ook in mixen en natuurlijk in één van de klassiekers: de Cuba Libre. Die staat niet op de kaart, maar wordt toch heel veel besteld. Ons personeel weet hoe ze iets lekkers moeten verkopen.”

Tags: 
Artikel delen