Ready to drink-cocktails van De Cocktail Club

Ready to drink-cocktails van De Cocktail Club

De Cocktail Club groeit als kool. Al meer dan honderd horecabedrijven sloten zich aan bij de start-up van Wes Schreutelkamp, Wouter van Kaam en Daan van den Berge (bekend van horecabedrijven The Streetfood Club en Rum Club in Utrecht). Hun vernieuwende concept: verse ready to drink-cocktails voor de horeca. Uit fles, uit de slush puppy-machine en van de tap. Ook proberen? Vraag een gratis proefpakket aan voor de horeca aan het einde van dit artikel!

De cocktail club

Waarom zijn jullie De Cocktail Club gestart?

“Net als veel andere horecabedrijven liepen wij bij The Streetfood Club en Rum Club tegen problemen aan als het gaat om cocktails serveren in een drukbezochte bar. Je wilt een supersmaakvol, vers en voor het oog subliem drankje serveren, maar de tijdsdruk achter de bar is enorm. Zeker op piekmomenten zijn de bonnen vaak niet binnen vijf minuten weg te werken en dat kost je ontzettend veel omzet. Niet alleen zitten je gasten te lang op een cocktail te wachten, ook de andere bestellingen laten langer op zich wachten dan nodig.”

Er zijn toch al een aantal ready to drink-cocktails op de markt?

“De gewone ready to drink was voor onze bars geen optie. De veelal lang houdbare opties die er zijn voldeden niet aan onze standaard. We willen wel graag een vers product serveren. Dan maar zelf maken! Uiteraard pre-batchen veel bars hun dranken al achter de schermen. Wij hebben dit tot een ware kunst verheven. We hebben maanden getest met natuurlijke ingrediënten tot we de juiste consistentie, smaak, schuimlaag, alcoholpercentages en looks te pakken hadden. Het resultaat is een ready to drink-cocktail die net zo vers is als in een cocktailbar. Maar dan in kleine (180 ml) en grote (700 ml) flessen, uit de slush puppy-machine en zelfs op tap.”

De cocktail club

Hoe ziet het assortiment van De Cocktail Club eruit?

“We bieden nu tien smaken, in vier opties. De flesjes en flessen zijn het meest populair, maar de frozen cocktails uit de slushmachine zijn bij de grotere beachclubs niet aan te slepen. De Cocktail Club is een merk dat voor de gast achter de schermen blijft. Je hebt geen waste, de kwaliteit is constant en onze cocktails doen niet onder voor een à la minute gemaakte cocktail. Daarnaast zijn we nauwelijks duurder dan zelf shaken, en wanneer je de loonkosten meetelt zijn we zelfs veel goedkoper. Om maar te zwijgen over de snelheid en gewonnen omzet per gast.”

Mist de gast zo geen beleving?

“Daar hebben wij uiteraard ook over nagedacht. Daarom leveren wij onze cocktails ook in grote 700 ml-flessen. Dan staan de bartenders nog steeds met de shaker achter de bar. Zo behoud je de beleving, maar neem je lange wachttijden en het risico op slechtgemaakte cocktails weg. We hebben zelf ondervonden dat de cocktailomzet exceptioneel toeneemt wanneer je de wachttijden meer dan halveert. Ook juist bij bedrijven waar de cocktail nu maar één van de onderdelen op de drankenkaart is. De marge die je kunt maken op cocktails is heel goed en in tijden van (personeel)schaarste heel welkom.”

Hoe lang blijven de cocktails goed?

Ze zijn tussen de zes en acht weken houdbaar. Ruim voldoende voor normale verkoop, maar te kort voor de distributieketen van de grotere merken. De cocktails worden in heel Nederland gekoeld aangeleverd. Bij De Cocktail Club worden de cocktails vers en op bestelling gemaakt en dat blijven we doen!”

Vraag hier een gratis proefpakket voor de horeca aan!

Artikel delen