De Klok Dranken versterkt positie Randstad met nieuw distributiecentrum in Almere

De Klok Dranken - promo

De Klok Dranken versterkt positie Randstad met nieuw distributiecentrum in Almere

Keuze, kennis en service, daar staat De Klok Dranken voor. En met een gloednieuw distributiecentrum in Almere is de drankengroothandel klaar om de horeca in Amsterdam en omstreken te voorzien van een optimaal assortiment en onderscheidende producten.

De Klok Dranken begon het nieuwe jaar met een knal. Dé drankengroothandel van Nederland opende in Almere een gloednieuw distributiecentrum van ruim 5.000m2. “Wij hebben nationale dekking en zien mogelijkheden om onze marktpositie in Amsterdam en omstreken te verbeteren. Met ons brede én regionale assortiment kunnen wij deze horecarijke regio uitstekend bedienen”, aldus algemeen directeur Milco Alblas. “Wij beschikken nu over kortere transportlijnen en kunnen ons serviceniveau nog verder verbeteren. Bovendien hebben wij dankzij ons nieuwe distributiecentrum ons assortiment kunnen uitbreiden. Kortom: wij zijn er klaar voor om de komende jaren aanzienlijk te groeien binnen de Randstad.”

Ideale sparringpartner

Keuze is een belangrijke pijler. De Klok Dranken heeft dan ook het breedste drankenassortiment van Nederland. “Daarnaast hebben wij veel kennis in huis. Door onze contacten met producenten en klanten weten wij wat er speelt op product- en categorieniveau. Ook hebben wij door onze data waardevolle kennis over de markt. Voor onze klanten zijn wij daarom de ideale sparringpartner. Samen bespreken wij het optimale assortiment, de trends en ontwikkelingen. Zo kan elke klant zich onderscheiden én zoveel mogelijk rendement uit het assortiment halen”, legt Alblas uit. “Met onze service ontzorgen wij onze klanten. Onze bestelsite geeft een totaaloverzicht van alle dranken en trends en biedt onze klanten veel bestelgemak. Verder hebben wij eigen chauffeurs die soms al jaren bij dezelfde klanten komen. Door het persoonlijke contact weten zij welke specifieke behoeften een klant heeft.”

Mooie trends

Voor 2023 ziet De Klok Dranken een aantal mooie trends. Volgens Alblas neemt de vraag naar regionale merken toe: “Zeker in Amsterdam wil de horeca zich onderscheiden met nieuwe, vaak maatschappelijk verantwoorde producten. Door onze samenwerking met regionale producenten kunnen wij daar goed op inspelen. Ook de opmars van speciaalbieren houdt aan. Consumenten zijn nieuwsgierig naar de nieuwste bieren.”

Verder is alcoholvrij een doorzettende trend, vooral bij bier maar tegenwoordig ook bij cocktails. “Bij alcoholvrij is beleving cruciaal. Alcoholvrije spirits zijn ontzettend populair, doordat alcoholvrije cocktails beleving met een goede smaak geven. Met ons uitgebreide assortiment kan elke horecaondernemer perfect op deze trends aansluiten.”

Artikel delen