advertorial

De Zoes uit Helden wint Royal Bliss competitie met de 'Popping Pumpkin'

Royal Bliss competitie De Zoes Helden

De Zoes uit Helden wint Royal Bliss competitie met de 'Popping Pumpkin'

Restaurant De Zoes uit Helden, met Frank van Meegen als eigenaar en bedrijfsleider Joke Emonts, heeft de finale gewonnen van de Royal Bliss -competitie, tijdens de Horecava in RAI Amsterdam. De wedstrijd werd gewonnen dankzij de Popping Pumpkin, een cocktail met Royal Bliss Ginger Beer. De Zoes wint hiermee een interieur make-over van gerenommeerde horeca designer Rein Rambaldo t.w.v. 50.000 euro. "We willen met deze cocktail bier toegankelijk maken voor vrouwen"

De Royal Bliss competitie daagde deelnemers van september tot december uit om hun ideale drankje met Royal Bliss te creëren, met de kans om hun horecazaak een make-over te geven onder leiding van Rein Rambaldo. Hij ontwierp de interieurs van onder andere restaurants MaMa Kelly in Amsterdam en Den Haag, GOUD in Rotterdam en Miss Jones in Voorburg. 

De Zoes wint interieur make-over

Vijf finalisten werden uitgenodigd op Horecava 2024 om hun serve live te bereiden en presenteren aan de toonaangevende jury, bestaande uit Rein Rambaldo, Brand Manager Royal Bliss Heidi de Glas, foodtrendwatcher Gijsbregt Brouwer, en eigenaar van cocktailbar The Rumah Daryl Lieuw-On. Een spannende ontknoping volgde, waarbij de De Zoes uit Helden werd gehuldigd en de belofte van een indrukwekkende interieur make-over in ontvangst mocht nemen.

Joke Emonts, bedrijfsleider van De Zoes: "Ik had niet verwacht dat we zouden winnen. Ik wist ook niet welke andere bedrijven in de finale stonden en welke cocktails er geserveerd zouden worden. Iedereen was zenuwachtig. Het viel mij op dat onze cocktail compleet anders was dan die van de andere finalisten."

'Onze cocktail was compleet anders dan die van de andere finalisten'

"Het is natuurlijk supergaaf dat we gewonnen hebben. Wat we met de prijs gaan doen? We hebben al een aantal ideeën over ons terras. Die willen we graag oppimpen. Daarnaast hebben we een brouwketelbar die we willen inzetten als biercocktailbar. Deze hoek mag wel wat aantrekkelijker gemaakt worden met bijvoorbeeld nieuw meubilair."

De Zoes uit Helden Royal Bliss competitie
Popping Pumpkin van De Zoes uit Helden
Jurylid Gijsbregt Brouwer: "Royal Bliss is door een transformatie gegaan. Dit was dan ook het thema van deze competitie. Joke legde heel mooi uit dat De Zoes ook door een transformatie is gegaan. Daarnaast staat De Zoes bekend als een mooie 'biertent', maar doordat ze een biercocktail serveren spreken ze nu een compleet nieuwe doelgroep aan. Dat is bewonderingswaardig."
De Zoes Royal Bliss Competitie Popping Pumpkin De Zoes

Winnende cocktail: Popping Pumpkin

"Onze Popping Pumpkin cocktail bestaat uit Royal Bliss Ginger Beer gecombineerd met de sinaasappellikeur cointreau en de Pumpkin Party van Gebrouwen door Vrouwen. Dit is een oranjekleurige pompoenbier met pompoenpuree. Daarnaast gaat er ook siroop en kaneel door. De cocktail wordt geserveerd met een kaneel rookbel erop. Ons doel met deze cocktail is het toegankelijk maken voor vrouwen om bier te drinken."

Proeven, mixen en inspireren

Tijdens de Horecava konden bezoekers bij de grote cocktailbar de vernieuwde range van Royal Bliss ervaren in drie verschillende serves per smaak: puur, mocktail of cocktail. Daarnaast werden er workshops verzorgd door bartenders en tevens internationale Royal Bliss Brand Ambassadors Alessandro Rancan (titelhouder van Diageo World Class Bartender of the Year 2022) en Balazs Molnar (bartender bij gerenomeerde barren in Budapest). In korte, krachtige sessies deelden zij hun expertise over het merk en stimuleerde de aanwezigen om de grenzen van cocktailcreativiteit te verleggen en de kunst van mixologie verder te verkennen.

Royal Bliss competitie De Zoes Helden_3 Royal Bliss Horecava

Over Royal Bliss

Ontwikkeld door bartenders, onderscheidt Royal Bliss zich met zijn natuurlijke smaken en de botanische en fruitige twist die elke slok uniek maakt. De veelzijdigheid van Royal Bliss komt tot uiting in de mogelijkheid om het puur te drinken, maar ook om te schitteren in mocktails en cocktails. Vanaf dit jaar neemt Royal Bliss het stokje over van het vertrouwde merk Fïnley. En dat niet alleen: de verpakking wordt ook verduurzaamd met een make-over naar hervulbare flessen. Deze flessen kunnen tot wel 27 keer opnieuw worden gevuld. Tevens krijgt het assortiment een upgrade met een toevoeging van een Bitter Lemon en roze kleur voor de Pink Aromatic Berry.
Artikel delen