'De Zwarte Cross wordt dit jaar ons grootste event'

Adv. De Klok Dranken

'De Zwarte Cross wordt dit jaar ons grootste event'

De Klok Dranken, met vijf vestigingen verspreid over Nederland, speelt een belangrijke rol in het faciliteren van evenementen. Dennis Meurs, distributiemanager bij de vestiging in Groenlo, maakt zich op voor een nieuw evenementen-seizoen, waarin hij en zijn team ongeveer 1.500 evenementen hopen te bedienen. “Dit is echt een teamprestatie.” In dit artikel gaan we in gesprek met Dennis over de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen.

 

Een nieuw eventseizoen staat voor de deur. Hoe bereiden jullie je voor?

“De voorbereiding op het nieuwe seizoen begint eigenlijk al in oktober, november. We onderscheiden daarbij twee categorieën evenementen: de festivals en concerten, en landelijke happenings als Koningsdag."

"Vooraf maken we een inventarisatie van de ongeveer 1500 evenementen die we in het afgelopen jaar hebben gedaan. Blijven de data ongeveer hetzelfde? Welke evenementen gaan we weer doen en welke komen er bij? Het seizoen begint voor ons meestal met carnaval met een enorme piek bij onze vestiging in Helmond."

'Het seizoen begint met carnaval en gaat door tot en met oktober'

"Daarna gaat ons werk door tot en met oktober, met elk weekend een hele rits aan evenementen. Daar gaat een heel proces aan vooraf. Wanneer worden de koelcontainers gevuld? Wat moet erin? En wanneer gaan de producten naar de locatie? Etcetera."

"Het is echt een teamprestatie samen met sales, voorraadbeheer, het magazijn, transport en de evenementenorganisaties. Het zit in het DNA van De Klok Dranken om dit met elkaar op te pakken. Dat is ook onze kracht. Wij worden gevonden en gewaardeerd door wat wij voor evenementen doen.”

Naar welke events kijken jullie dit jaar uit?

"De Zwarte Cross, met vorig jaar 265 duizend bezoekers, is dit jaar wel ons grootste evenement. Het hele jaar door staan we in contact met de organisatie. De impact is ontzettend groot. Daar zit een hele structuur achter, met koelcontainers ontvangen en vullen, de containers weer retour sturen en zorgen dat de juiste dranken ingekocht worden."

"Onze uitdagingen zijn heel divers. Van de Zwarte Cross, waar op één plek veel gebeurt, tot bijvoorbeeld de Vierdaagse van Nijmegen, waar juist op veel verschillende plekken van alles gebeurt. Maar we bedienen ook de lokale kermis of een feesttent.”

Hoe zien de samenwerkingen eruit?

"Op Koningsdag werken we samen met veel ondernemers. Dan is er overal iets te doen, in heel Nederland. Dat is ook wel de charme van het evenementen-proces bij De Klok; dat je van klein naar groot bezig bent. Van grote dance-festivals tot een dorpsfeest in een tent. We doen ze allemaal.”

Op welke trends spelen jullie in?

“We zien wel een verschuiving naar de hard seltzers. Bij De Klok Dranken werken we met drie pijlers; kennis, keuze en service. Ons assortiment is breed en groot, omdat de consument wat te kiezen wil hebben. We kunnen veel grote, complexe evenementen aan. Onze slogan is niet voor niets: Wij doen dit… met de mensen van De Klok. We staan er altijd.”

Over De Klok Dranken

De Klok Dranken, met vijf vestigingen verspreid over Nederland, speelt een belangrijke rol in het faciliteren van evenementen. Het bedrijf bedient jaarlijks duizenden evenementen, van grote festivals tot kleinere lokale feestjes. Met behulp van de drie pijlers: kennis, keuze en service, zorgt De Klok Dranken voor de logistiek, het leveren van de juiste producten op tijd en het leveren van een goede service aan hun klanten in de evenementenbranche.
Artikel delen