Duurzaam Gulpener: nieuw bier, nieuwe uitstraling

Gulpener
Tags: bier

Duurzaam Gulpener: nieuw bier, nieuwe uitstraling

Gulpener lanceert een nieuwe propositie, inclusief logo, campagne, verpakkingen, website en een nieuw productportfolio met nieuw zomerbier, vernieuwde Korenwolf Wit en drie alcoholvrije bieren. De brouwerij zegt het zo: zet je terras maar buiten, Gulpener is er klaar voor.

Lokale Limburgse samenwerkingen, 25-mile sourcing principe, een innovatief brouwhuis en erkenning voor verantwoord ondernemerschap met de prestigieuze Koning Willem I prijs, Gulpener Bier zette de laatste jaren een uitroepteken achter zijn naam als meest duurzame bierbrouwer van Nederland.

Ook op creatief vlak onderscheidt Gulpener zich al langer, door innovatieve collabs met craftbrouwers als Kompaan, Van de Streek, het Deense Mikkeler, Van Moll en Two Chefs Brewing. Dit jaar kreeg Gulpener voor al haar ingezonden bier uit het reguliere assortiment een onderscheiding bij de European Beer Challenge in Londen, de Academy Awards van het bierbrouwen.

Strategie en uitstraling

Lekker, verrassend en planeetvriendelijk bier, dat is alles wat de moderne bierdrinker graag wil. Met een vernieuwde eigentijdse propositie en een innovatief assortiment wil Gulpener die liefhebber graag aantrekken.

Wat gelijk opvalt is het nieuwe logo, etiket en stijl. Het logo is modern, sterk en stoer, met de korenwolf als kleine, bescheiden en lokale held op een centrale plek. De nieuwe etiketten zijn fris, en energiek, met grote zelfverzekerde en kleurrijke stapelletters die visueel het raam zijn naar de achtertuin van Gulpener – de lokale gerst en hop.

Communicatie

Die nieuwe stijl zie je ook op social en online. Fris, jong en modern, maar met respect voor tweehonderd jaar historie. Simpele heldere taal en weinig bierjargon, veel buitenmensen en een toffe Limburgse familie festival vibe. Het is onderdeel van de nieuwe propositie waarbij de tijdloze waarde van aandacht centraal staat. Niet alleen voor het bier, maar ook voor de mensen en de omgeving. Het thema van de eerste campagne is: Heb je even? Modern mindfull met een Limburgs accent en een gastvrije glimlach.

Gulpener vlierbloesem

Innovatie

Wat het portfolio betreft kiest Gulpener voor diversificatie en innovatie, altijd met een lokale impactfocus. Dit is het assortiment voor 2024.

Blond met een vleugje Vlierbloesem is wat Gulpener betreft hét zomerbier van 2024. Licht, fris en sprankelend, en gebrouwen van lokale gerst, tarwe en.

Nul punt nul, en nul punt drie bier is ontzettend populair. Gulpener lanceert een pils, Weizen en een IPA in deze categorie.

Gulpener Korenwolf

Korenwolf redden

Korenwolf wordt een apart merk, met een eigen identiteit, website, logo, merchandise, en campagne, allemaal gericht op de missie: het redden van de bedreigde Europese hamster, ofwel de Korenwolf. Binnenkort meer over missie Stayin’ Alive, zonnebrillen en het beschermingsprogramma van Gaia Zoo.

Gulpener had met Weizen, IPA, pilsner en IJsbock al vier biologische bieren in het assortiment, naast reguliere pils, Lente- en Herfstbock, Wintervrund, Chateau Neubourg en Oud Bruin.

Artikel delen