Met de komst van de eerste zonnestralen doet het terrasseizoen zijn intrede. Het is het seizoen waarin we elkaar tegenkomen op het terras en spontaan bij elkaar aansluiten. Het liefst met een goed glas bier – met of zonder alcohol. Om een goed terrasseizoen te draaien zijn er een aantal belangrijke pijlers: haal het juiste portfolio in huis, zorg voor goed getraind personeel én laat de lokale bezoeker weten wat je te bieden hebt.
Ontwikkelingen in de bierindustrie gaan snel. Zorg dat je als ondernemer goed geadviseerd bent over de trends en weet welke bieren gaan scoren dit seizoen. Zo is er nu na Heineken 0.0 ook Affligem Blond 0.0 op tap beschikbaar, is er een alcoholvrije variant van Amstel Rosé beschikbaar en is Amstel Radler verkrijgbaar met 0% of 2% alcohol.
In het 0.0 speciaalbier-segment ziet Heineken de vraag naar meer variatie, ondernemers spelen hier met een Skuumkoppe 0.0 op in. Zorg als ondernemer voor goede zichtbaarheid van producten om je verkoop te verhogen.
Het waarborgen van de kwaliteit van bier is essentieel, en Heineken deelt deze toewijding met zijn klanten. Een goed getapt glas bier maakt namelijk écht het verschil tussen een tevreden of ontevreden gast. Deze passie voor kwaliteit komt tot uiting in het uitgebreide trainings- en kwaliteitsprogramma van Heineken: 'Passie voor Kwaliteit'. Hiermee zorgt de bierbrouwer dat horecamedewerkers met vertrouwen achter de bar staan, de beste biertjes kunnen tappen en serveren.
Heineken zet in op het trainen van minimaal 10.000 horecamedewerkers in 2025, met lesmodules die verder gaan dan alleen tappen en onderhoud. Mystery visits en inspiratietours zorgen voor meer inzicht in kwaliteit. Daarnaast worden er ook trainingen gegeven in bier-spijscombinaties en upselling op het terras.
*De tekst gaat de verder onder de afbeeldingen.
Gasten oriënteren zich steeds vaker online voordat ze een horecazaak bezoeken. Platform Star Social van Heineken helpt ondernemers hun zichtbaarheid te vergroten met sociale media-advertenties gericht op de lokale bezoekers. Door slim gebruik te maken van technologie kunnen horecaondernemers hun bereik vergroten en hun zaak op de kaart zetten bij de juiste doelgroep. De eerste resultaten tonen aan dat dit meer bezoekers genereert en daarmee de omzet verhoogt.
Met de juiste combinatie van kwaliteit, vakmanschap en slimme marketing wordt het terrasseizoen een succes voor zowel gasten als horecaondernemers!