Horecagast wil minder suiker en aparte smaken: hoe speelt Fuze Tea daarop in?

ADV - Coca Cola - Fuze Tea

Horecagast wil minder suiker en aparte smaken: hoe speelt Fuze Tea daarop in?

Veel Nederlanders zijn gek op ijsthee, maar smaakvoorkeuren veranderen. Zo neemt de populariteit van de Ice Tea Still-varianten toe in plaats van de sprankelende varianten en ontstaat er een steeds grotere behoefte naar suikervrije en caloriearme opties. Daarnaast zijn mensen op zoek naar bijzondere smaken. Fuze Tea speelt in op deze drie ontwikkelingen én is te proeven tijdens de Horecava, van 8 tot en met 12 januari 2024 in de Amsterdamse RAI.

1. Ice Tea-Still i.p.v. sprankelend

In de bruisende wereld van ijstheeën vindt er al enige tijd een verschuiving plaats: steeds meer gasten in de horeca kiezen namelijk voor de Ice Tea Still varianten in plaats van de sprankelende varianten.

2. Suikervrij en caloriearm

Daarnaast ontstaat er een steeds grotere behoefte naar suikervrije en caloriearme opties, die niet alleen populair zijn, maar ook steeds meer als norm worden beschouwd. Maar liefst 55% van de ijstheekopers beschouwt ‘zonder suiker’ als een belangrijk criterium.

Om in te spelen op de suikervrije trend heeft Fuze Tea in voorjaar 2023 een nieuwe suikervrije ijsthee geïntroduceerd: Fuze Tea Green Tea Blueberry Lavender No Sugar.

Deze suikervrije ijsthee combineert de verfijnde smaak van groene theeblaadjes met de natuurlijke zoetheid van blauwe bessen en een subtiele hint van lavendel. Het is een verrassende fusion smaak die naadloos inspeelt op de groeiende vraag naar suikervrije opties met een innovatieve twist.

3. Bijzondere smaken

Ook zoeken consumenten steeds meer naar innovatieve en bijzondere smaken. Fuze Tea speelt hierop in met de bekende fusions van getrokken thee, fruit en kruiden zoals Green Tea Mango Chamomile en Black Tea Peach Hibiscus, die sneller groeien dan traditionele monosmaakvarianten.

Tekst gaat verder onder het grijze kader

Smaken Fuze Tea

  • Black Tea Peach Hibiscus
  • Green Tea
  • Green Tea Mango Chamomile
  • Black Tea Sparkling 
  • Green Tea Blueberry Lavender No Sugar

Het succes van Fuze Tea

Het succes van Fuze Tea is niet toevallig. Met een op de vier consumenten die gedurende de hele dag suikervrije dranken drinkt, komt Fuze Tea tegemoet aan een essentiële behoefte in de markt.

Maar liefst 60% van de consumenten kiest ervoor om Fuze Tea opnieuw te kopen na de eerste kennismaking, iets wat je ook terugziet bij gasten in de horeca. Dit benadrukt heel goed de kracht van de smaakbeleving die Fuze Tea biedt.

Artikel delen