Frisdranken Coca-Cola voegen écht iets toe

Frisdranken Coca-Cola voegen écht iets toe

Ooit was de Kop van Zuid een havengebied. Inmiddels is het met alle levendige horeca, iconische architectuur en de prachtige ligging aan het water een van de meest bruisende wijken in Rotterdam. Niet zo gek dus dat Ahmed Baglari (34) potentie zag in deze locatie en er vorig jaar BY AMI Urban Bistro met een enorm terras opende. Een schot in de roos: dagelijks genieten veel gasten van deze plek én van het prachtige uitzicht over de Maas.

“Wie hier is, moet een wowgevoel krijgen”, begint de enthousiaste ondernemer. Dat gevoel krijgen gasten al meteen bij binnenkomst: het instagrammable interieur springt mede dankzij vier gigantische beschilderde pilaren meteen in het oog. Baglari: “Tel daar de toegankelijke fusiongerechten, onze duurzame werkwijze – we gebruiken groene stroom, hebben geen plastic rietjes en koken op inductie – ons oog voor detail en het serviceniveau bij op, en je hebt een verhaal dat klopt.”  

Gast van nu
Om dat niveau te continueren, houdt Baglari goed in de gaten wat de gast van nu wil. “Er is steeds meer vraag naar frisdranken met weinig of zonder calorieën, maar die wél even smaakvol zijn. Daarnaast wil de gast kiezen tussen meerdere én vernieuwende  frisdranken en wil hij verrast worden.” Om aan die vraag te voldoen, schenkt Baglari perfect serves van verschillende merken van Coca-Cola, waaronder Royal Bliss, Fuze Tea en FÏNLEY (zie onder). Anouk Vermeer Brand Ambassador Horeca bij Coca-Cola  European Partners Nederland: “Met deze en onze andere ‘Soda’s & Stills’ biedt Coca-Cola een breed portfolio aan drankjes die inspelen op de veranderende behoeften van de consument. Er is een groeiende vraag naar drankjes met minder of zonder calorieën, premium mixers, mooie serves en variatie. Frisdrank is de meest gekozen drank binnen het horecasegment. Omdat de bereiding bovendien weinig handelingen nodig heeft, is het echt een omzetmaker. We zijn ons bewust van het belang om continu te innoveren.”

Tailor made
De samenwerking tussen Baglari en Coca-Cola gaat echter verder dan alleen het aanbieden van perfect serves. Zo liggen er op iedere tafel drankkaarten in de look-and-feel van het interieur en komt er binnenkort een gepersonaliseerd Fuze Tea-neonbord buiten. Daarnaast is BY AMI Urban Bistro onderdeel van The Perfect Soda Served By-campagne van Coca-Cola, waarmee het via onder andere abri’s aandacht krijgt voor de eigen perfect serve FÏNLEY Matcha Ginger Ale met sinaasappel, munt en matcha-ijsklontjes. Met deze tailormade-aanpak is BY AMI Urban Bistro een van de geselecteerde outlets waarmee Coca-Cola een intensieve samenwerking heeft. Anne Geertsen, ook Brand Ambassador Horeca bij Coca-Cola European Partners Nederland: “Dit doen we met een selectief aantal outlets in grote steden die een bovengemiddelde focus op serve en beleving hebben. Met lokale exposure bereiken we de juiste doelgroep. We willen een partner zijn voor de horecaondernemer en waarde toevoegen, ook via gastvrijheidstrainingen. Dat werkt: vorig jaar steeg de omzet van deelnemende ondernemers.” Terug naar Baglari, die blij is met deze samenwerking. “De verkoop van de frisdranken gaat soms zo hard, dat onze koelkasten het niet aankunnen. Bij BY AMI Urban Bistro voegen ze écht iets toe aan het concept!”. 

Een greep uit Coca-Cola's frisdrankmerken:

FUZE TEA
(caloriearme ijsthee)
• Fuze Tea Sparkling Black Tea
• Fuze Tea Green Tea
• Fuze Tea Green Tea Mango/Kamille
• Fuze Tea Black Tea Perzik/Hibiscus

FÏNLEY
(volwassen frisdrank)
• FÏNLEY Bitter Lemon
• FÏNLEY Ginger Ale
• FÏNLEY Tonic
• FÏNLEY Mojito

ROYAL BLISS
(premium mixers)
• Royal Bliss Creative Tonic Water
• Royal Bliss Vibrant Yuzu Tonic Water
• Royal Bliss Irreverent Ginger Ale
• Royal Bliss Bohemian Berry Sensation

COCA-COLA
SIGNATURE MIXERS
(premium mixers voor dark spirits)
• Signature Mixer Smoky Notes
• Signature Mixer Spicy Notes
• Signature Mixer Herbal Notes
• Signature Mixer Woody Notes

Kijk voor meer info op cocacolavoorondernemers.nl

Artikel delen