Lancering online wijncursus WijnSpijs Acadamy

Lancering online wijncursus WijnSpijs Acadamy

Uit onderzoek van de WijnSpijs Academy blijkt dat 50% van de Nederlandse wijndrinkers geen kennis heeft over wijn en hun eigen wijnsmaak. WijnSpijs Academy speelt hierop in met de lancering van een online wijncursus. Veel mensen, waaronder veel horecaprofessionals, willen meer weten over wijn, dat blijkt uit de ruim 1000 voorinschrijvingen voor de online WijnSpijs Academy. 

Online wijncursus voor meer kennis en smaak

team wijnspijs academy online wijncursusTijdens de piek van de coronacrisis stond het businessmodel van WijnSpijs onder druk, de hospitality sector heeft het nog steeds zwaar te verduren.

Om hier op in te spelen en tot een innovatief plan te komen, heeft WijnSpijs een onderzoek gedaan onder 5000 wijndrinkers. Ruim 2500 van deze wijndrinkers bleken onvoldoende kennis te hebben om een wijn te kiezen die past bij hun persoonlijke smaak. Met deze gedachte lanceert WijnSpijs een online wijncursus om de wijnkennis en de smaak van Nederlandse wijndrinkers op te schroeven. 

Met deze online wijncursus gaat WijnSpijs Nederlanders helpen hun persoonlijke smaken te ontdekken en de Nederlandse wijnkennis op schroeven.

Een tijd van kansen

Met de nieuwe wijncursus ‘Ontdek Je Smaak’ speelt WijnSpijs in op de tijdgeest en de toegenomen behoefte aan kennis over wijn. Na het onderzoek onder de 5000 wijndrinkers en de 1000 voorinschrijvingen voor de online cursus was het voor Wouter Dijkstra, voormalig restaurateur en directeur/eigenaar van WijnSpijs, duidelijk dat dit de juiste fles was om te ontkurken.

“De toestroom van voorinschrijvingen overtreft alle verwachtingen! Daaruit blijkt dat de coronacrisis ook een tijd is van kansen en mogelijkheden.” 

Officiële lancering WijnSpijs Academy

Op woensdag 12 augustus vond de officiële lancering van de Academy plaats in sterrenrestaurant Ratatouille in Amsterdam. Chef en eigenaar van Ratatouille Jozua Jaring, merkt dat het een trend is om duurdere wijn te drinken, maar hij ziet nog vaak dat men de basiskennis mist. Ook wijngoeroe Harold Hamersma zegt: “Nederlanders drinken betere en duurdere wijn maar de kennis blijft achter.”

Laura Lemmers, gecertificeerd wine professional en docent van de Academy: “Wij gaan Nederland helpen hun smaak te ontdekken, waarna men makkelijker een wijn kan kiezen in de supermarkt of in een restaurant”.

Investeer juist nu in goed personeel

Wouter Dijkstra ziet de coronacrisis juist als een kans om te investeren, “het aantrekken van goede mensen is makkelijker vanwege de vele ontslagen”. Naast dat WijnSpijs investeerde in de WijnSpijs Academy, investeerde het ook in HR. 

Artikel delen