Het nieuwe restaurant Marû in Zandvoort zet 'sunshine bier' op de kaart

Het nieuwe restaurant Marû in Zandvoort zet 'sunshine bier' op de kaart

In de wereld van Warsteiner is er meer dan alleen Warsteiner, luidt de boodschap van het Duitse biermerk. Marc Schulten en Rob Jongebloet van Warsteiner Benelux vertellen in restaurant Marû in Zandvoort over de introductie in Nederland van de Spaanse marktleider Estrella Galicia en het exotische Salitos.

Op de foto: Marc Schulten, Rob Jongebloet (Warsteiner) en Pim Serné (mede-eigenaar Marû)

Foto's: Sylvia Fransen 

Ons beleid is om Warsteiner als premium merk te herpositioneren en we zijn goed op weg, zegt algemeen directeur Marc Schulten van Warsteiner Benelux. “We hebben goede professionele groothandels aan ons verbonden die Warsteiner als preferred partner hanteren en in de markt zien we de ene na de andere premium horeca outlet voor Warsteiner kiezen. Fantastisch om mee te maken.”

Warsteiner_MarcSchulten-RobJongebloet-PimSerné
V.l.n.r.: Marc Schulten, Rob Jongebloeten Pim Serné (eigenaar Marû).

“Naast het bekende Warsteiner pilsener, de sterke König Ludwig weissbier en de abdijbieren van Pater Linus hebben wij behoefte aan enkele producten en categorieën die nog niet in ons portfolio zitten. Samen met de brouwerij zijn we in dit geval op zoek gegaan naar deze ‘Sunshine bieren’, zoals Rob Jongebloet, on trade manager van Warsteiner Benelux, deze producten noemt.

Interieur_Maru_Warsteiner-38-1 Interieur_Maru1_Warsteiner

 

Estrella Galicia

Estrella Galicia is een Spaans pils, verkrijgbaar in de horeca op fust en fles. Het merk is in Spanje uitgegroeid tot marktleider en kreeg wereldwijde bekendheid door de Netflix-hitserie La Casa de Papel en het feit dat ze de Spaanse autocoureur Carlos Sainz van jongs af aan steunen. Momenteel zijn ze ook teampartner van het Ferrari-team. Het bier komt uit het uiterste noordwesten van Spanje uit La Coruňa en heeft een hoppig karakter en onderscheidt zich door de toevoeging van een vleugje maïs waardoor het volgens Schulten net zo ‘drinkable’ is als Warsteiner zelf. “Met het merk Estrella Galicia richten we ons vooral op kwalitatieve Spaanse en Zuid-Amerikaanse horecagelegenheden. Marû in Zandvoort is een mooi voorbeeld”, zegt Schulten, terwijl hij om zich heen wijst. De keuken van het restaurant van eigenaren Pim Serné en Michalis Hatzidiakos staat in het teken van de Nikkei-cuisine. De elegante Japanse smaken worden gecombineerd met de verfrissende en pittige Peruviaanse smaken. De gerechten pairen volgens de eigenaren mooi met de Estrella Galicia van de tap.

EstrellaGalicia_Warsteiner

Salitos

De vrolijke producten van Salitos zijn in de horeca alleen op fles verkrijgbaar. Het gaat hier om Salitos Cerveza (pils), Salitos Tequila (tequila flavoured beer) en de cocktail mixdrinks Pink, Ice en Blue. “Salitos is er voor iedereen, al zien we in andere landen dat met name de jongvolwassenen deze producten omarmen. Deze bieren zijn dan ook met name te vinden in beachclubs en trendy horecazaken. In de horeca zijn ‘sunshine bieren’ trending topic”, aldus Jongebloet. “Bij beide merken leveren we kwalitatief hoogwaardige point of sale materialen om de horeca-outlet in exotische sferen te krijgen.”

Salitos_Warsteiner

Ambitie

Met de toevoeging van Estrella Galicia en Salitos aan het portfolio is Warsteiner Benelux echter nog niet klaar. “Onze wens is om ook een IPA toe te kunnen voegen. Door het Reinheitsgebot in Duitsland is het echter erg lastig om een IPA, die voldoet aan de eisen van de ervaren Nederlandse IPA-liefhebber, in ons moederland te brouwen”, zegt Schulten. “We hebben daarom over de grens gekeken en gaan met de Ierse brouwerij Rye River een samenwerking aan om voor Nederland, in het tweede kwartaal van 2023, een mooie IPA reeks op de markt te brengen.”

‘In de wereld van Warsteiner is er meer dan alleen Warsteiner’

Pilsener is daarentegen het grootste product in de biermarkt en is en blijft leading voor Warsteiner Benelux. De ambitie van Warsteiner is om het meest geliefde Duitse biermerk buiten Duitsland te zijn, vertelt Schulten. “Zo willen wij in de toekomst het premium merk verstevigen met allerhande services voor de horeca zodat we onze relaties kunnen ontzorgen op diverse gebieden. Zo ondersteunen we horecazaken met custom made Warsteiner design branding en geven we advies en support op diverse gebieden zoals bijvoorbeeld taptraining, evenementen materialen en techniek.”

Horecava 2023

Op de Horecava 2023 zal Warsteiner op haar ruime stand volle aandacht geven aan haar eigen pilsener portfolio, König Ludwig weissbier en de Pater Linus abdijbieren. Het design van de stand (stand 206) laat zien hoe Warsteiner haar horecarelaties qua uitstraling kan ondersteunen. Tegenover op stand 203 wordt Estrella Galicia gepresenteerd en daarnaast op stand 202 tref je de exotische producten van Salitos.
Artikel delen