Vaste gasten biercafé kopen €10.000 taptegoed

Vaste gasten biercafé kopen €10.000 taptegoed

Vaste gastenkring van biercafé Foeders en Het Lagerhuys (beiden in Amsterdam) koopt in één weekend €10.000 taptegoed.

De ondernemers van biercafé Foeders openden begin dit jaar de deuren van hun nieuwe gastropub Het Lagerhuys. Als jonge onderneming hebben zij nog geen buffer op kunnen bouwen om de crisisperiode te overbruggen. Wel hebben ze de afgelopen maanden veel ondernemerszin, een enthousiast team en een sterke community van vaste gasten opgebouwd. Het afgelopen weekend haalden de ondernemers al €10.000 aan taptegoed op met hun crowdfunding via CrowdAboutNow. 

Feest voor trouwe gasten in het vooruitzicht 

Ondernemers Yuri Hegge en Marcel Dekker openden begin dit jaar de nieuwe gastropub. Dekker: “Als jonge organisatie hebben wij helaas nog geen tijd gehad om weerstand op te bouwen tegen een pandemie.” Biercafé Foeders bestaat al drie jaar, maar daar zitten ze met de inhoud van een zestigtal vaten die helaas nooit de bestemming bereiken waar het voor is gebrouwd. Om de periode te overbruggen wilden ze daarom iets bedenken wat bij hun past en waarmee ze met hun nog prille bestaan van Het Lagerhuys verder kunnen bouwen aan hun gastenkring. Daarom stellen ze voor de supporters van hun campagne een week durend openingsfeest in het vooruitzicht waarvoor ze nu al taptegoed kunnen kopen. Binnen één weekend deden al 86 supporters mee en haalden ze meer dan €10.000 op, 50% van het minimaal benodigde bedrag om deze periode te overbruggen.

CrowdAboutNow

Voor de campagne wordt gebruik gemaakt van CrowdAboutNow. Het platform ziet de laatste weken veel aanmeldingen van ondernemers die hun klanten en gasten willen laten participeren in hun onderneming. Mark Laagewaard, oprichter CrowdAboutNow: “We merken dat ondernemers in deze tijd op zoek gaan naar alternatieven om hun plannen te financieren zonder dat hier een hoge rente of snelle terugbetaling tegenover staat. Dat alternatief vinden ze in hun eigen opgebouwde community. Het is mooi te zien dat ondernemers in deze periode kunnen rekenen op steun van vaste gasten en buurtbewoners.” De campagne loopt nog 60 dagen. 

 

Artikel delen