Grolsch vol op speciaalbier, introductie IPA

Tags: bier

Grolsch vol op speciaalbier, introductie IPA

Een nieuw seizoen is aangebroken voor de speciaalbieren van Grolsch, daarom is de brouwer gestart met een campagne om al deze bieren extra onder de aandacht te brengen. 

De campagne komt niet uit de lucht vallen: de smaak van de Nederlander ontwikkelt zich in razend tempo en speciaalbieren winnen een steeds grotere plek in de harten van bierdrinkers. De afgelopen jaren nam de consumptie ervan dan ook ieder jaar toe. 

Nieuwe Grolsch Frisbittere IPA 

Met de nieuwe campagne speelt Grolsch in op deze ontwikkeling. Het afgelopen jaar introduceerde de brouwer met succes vier speciaalbieren: Blonde Saison, Klassieke Blond, Volle Dubbel en ook een alcoholvrij speciaalbier: Weizen 0.0%. Hierdoor telt het speciaalbierenportfolio liefst twaalf bieren. Een dertiende, Grolsch Frisbittere IPA, wordt binnenkort toegevoegd. Zij worden door de campagne gebundeld, terwijl er ook ruimte blijft voor het bijzondere karakter van de individuele bieren. In de vandaag gestarte wintercampagne staat Kruidige Tripel centraal, het voorjaar is voor Frisse Lentebok, in de zomer wordt Puur Weizen in het zonnetje gezet en de herfst staat in het teken van Rijke Herfstbok. Sommige van de speciaalbieren in de campagne zijn het hele jaar te koop, andere alleen tijdens specifieke seizoenen. Het hele jaar door verkrijgbaar zijn: Grolsch Puur Weizen, Kruidige Tripel, Krachtig Kanon, Klassieke Blond, Volle Dubbel, Blonde Saison, Weizen 0.0% en Frisbittere IPA (die in de week van 2 maart in de schappen ligt). Grolsch Frisse Lentebok is in de lente en zomer verkrijgbaar en Rijke Herfstbok in de herfst en winter. Twee bieren zijn ten slotte in één seizoen te koop: Grolsch Kristalheldere Zomerbok en Winterbok met Honing.

 

Artikel delen