Kraft start crowdfunding voor bier in blik

Tags: bier

Kraft start crowdfunding voor bier in blik

Alle KraftBieren in blik, met een nieuwe uitstraling en dat op een zo duurzaam en circulair mogelijke manier. Dat is de doelstelling van de Tilburgse brouwerij Kraft, die daarvoor een crowdfundingcampagne is gestart.

Ktaft is opgericht in 2015 om het brouwersambacht terug te brengen naar Tilburg. “Ik denk dat we kunnen zeggen dat die missie geslaagd is. Toen we begonnen waren we een van de eersten in Tilburg die zich waagde aan het brouwen van lokaal bier. Nu struikel je over de brouwinitiatieven en is craftbeer en KraftBier overal ingeburgerd. Niet alleen in Tilburg en Brabant maar in heel Nederland”, zegt Rob van den Meijdenberg van Kraft.

“Nu is de tijd”

“Voor ons betekent dat, dat we klaar zijn voor de volgende stap. Juist nu is het tijd om plannen te maken zodat er na deze moeilijke periode weer volop genoten kan worden van de mooie dingen in het leven. Voor ons is dat een frisse, nieuwe, vrolijke uitstraling. Op een manier om zo makkelijk en lekker mogelijk te kunnen genieten van onze bieren. Meer bier in blik, meer KraftBier overal!”

Brouwerij KraftBier

KraftBier is een Tilburgse brouwerij. “De meeste jaren hebben we geopereerd vanuit onze leuke brouwerij in Bank15. Helaas werd die ruimte te klein en waren we genoodzaakt om onze bieren te gaan brouwen bij een grotere brouwer. Dit betekende kwalitatief beter en meer bier voor iedereen. Onze Schôon Mèdje, Witte Kasteel, Grôote Kwèèk en Hoppakee zijn inmiddels lokaal erfgoed. Wij brouwen bieren voor iedereen, toegankelijk maar bijzonder. Deze koers varen we inmiddels alweer 5 jaar. In een sterk veranderende markt houden we vast aan onze eigen waarden. Zelfverzekerd en trots. En dat alles doen we met onze voeten op de grond en een lach op ons gezicht. Neem het leven met een korreltje mout en een goeie dosis humor.”

KraftBier is door Van den Meijdenberg opgericht door Rob in 2015 vanuit een passie voor ambacht en ondernemen. “Als onervaren brouwer en nieuw in de wereld der ondernemers waren de eerste jaren een harde maar leuke leerschool. Een speeltuin waarin het ontwikkelen van bieren en het ontdekken van de markt centraal stond. Langzaam kreeg het KraftBier verhaal vorm. En nu, na 5 jaar, kunnen we eindelijk zeggen dat het plaatje helemaal klopt. De bieren zijn goed doorontwikkeld, de nieuwe huisstijl brengt ons merk nog beter over, onze merkwaarden staan als een huis. Het is eindelijk helemaal hoe we het allemaal voor ogen hadden.”

KraftBier in Blik

“Onze flessen en fusten weten hun weg goed te vinden naar de diverse kroegen, restaurants en retail in Tilburg, Brabant en de rest van Nederland. We hebben onze bieren over de jaren goed gefinetuned en ze worden goed gewaardeerd. Niet alleen de consument, ook door de kenners. Zo won onze herfstbock in 2019 nog een prijs als een van de lekkerste speciaalbocken van Nederland. Hoogste tijd voor KraftBier 2.0. In 2020 bestaan we 5 jaar en willen we onze bieren nog beter beschikbaar maken voor de hele wereld. En om een beetje met onze tijd mee te gaan doen we dat in blik. Beter voor je bier, beter voor het milieu, beter mee te nemen, beter voor iedereen.

We merken dat de vraag naar blik toeneemt en wij hebben hier graag een stimulerende rol in. Om deze groei te faciliteren willen we niet alleen overstappen op blik, nieuwe (cadeau)verpakkingen ontwikkelen, export opzetten maar ook nieuwe mensen aannemen die ons hierbij kunnen helpen. En dat alles willen we op een zo duurzame en circulair mogelijke manier doen.”

Duurzaam verhaal

“Ons duurzaamheidsverhaal stopt niet bij de overstap naar blik. Ook onze andere verpakkingen gaan op de schop. Sixpacks van 100% recyclebaar materiaal, FSC dus 100% duurzaam karton voor onze dozen, stalen fusten, transport via groothandels en fietskoeriers en zo min mogelijk rijden met klein vervoer. We willen af van etiketten dus we stappen zo snel mogelijk over op het printen van blikken in plaats van etiketteren of sleeven maar daarvoor moeten we wel een bepaald volume halen. Daarnaast gaan we samenwerken met Tilburg Circulair en de Gemeente Tilburg om projecten op te starten over het inzamelen en scheiden van afval bij grote evenementen als de Tilburgse Kermis en Carnaval. Samen met onze brouwerij streven we naar een zo duurzaam mogelijk productieproces. Omdat 100% duurzaam ondernemen nog toekomstmuziek is doen we er alles aan om duurzaamheid en circulariteit zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen,” zegt Van den Meijdenberg

Campagne

“Wij hebben ten minste €15.000 en maximaal €60.000 nodig om onze dromen waar te maken en een vliegende start te maken. Dan kunnen we alles in werk stellen voor aanleggen van voldoende voorraad blik, het ontwikkelen van nieuwe verpakkingen, het opzetten van een goede marketing/communicatie/sales, het betreden van nieuwe markten in zowel  binnen- als buitenland en waar nodig het inzetten van mensen die ons daarbij kunnen helpen. Hoe meer we ophalen hoe minder we hoeven te lenen en houden we meer geld over voor de groei van ons bedrijf.”

Wil je meer weten over de crowdfunding van Kraft? Kijk dan hier.

 

https://crowdaboutnow.nl/campagnes/kraftbier

 

 

Artikel delen