Branchenieuws
Foto 123rf.com

Doe mee aan 'Lente van het Nederlandse bier'

BIER! MAGAZINE en ENTREE introduceren online initiatief ‘Lente van het Nederlandse bier’.

De coronacrisis heeft het leven bijna stilgelegd. De horeca is gesloten. De Nederlandse brouwers kunnen van de ene op de andere dag niet meer leveren aan de horeca en moeten hun eigen taprooms en brewpubs sluiten. 

Platform voor bier

Met de online -pagina biermagazine.nl/NLbier en entreemagazine.nl/NLbier willen Bier! magazine en Entree in samenwerking met StiBON een platform bieden waarop brouwers, maar ook biersommeliers de komende weken/maanden al hun (verkoop)acties kunnen publiceren waarmee ze deze periode van drooglegging in de horeca het hoofd willen bieden. De horecasluiting is niet alleen voor de horecaondernemers maar ook zowel voor de grote brouwers als voor de nieuwe generatie brouwers een grote klap. Een geluk bij een ongeluk is de grote creativiteit in de sector. Dat die er was wisten we al door de stroom van mooie bieren die op de markt komen. Die creativiteit is nu hard nodig om te overleven.

Boodschap aan alle brouwerijen

De boodschap van Bier! magazine en Entree aan alle brouwerijen, groot en klein, is: Ga je bezorgen? Heb je een drive-through actie? Brouw je een speciaal bier voor de retail? Open je een webshop? Geef je virtuele rondleidingen en -proeverijen? Heb je andere creatieve ideeën? Meld het ons en stuur een foto mee van de actie, de bieren en eventueel een logo van de brouwerij! Het is gratis en zo zorgt ‘Lente van het Nederlandse Bier’ voor een inspirerend platform waar alle acties van brouwerijen op één plek te vinden zijn.

Mee doen? Stuur je informatie naar actie@entreemagazine.nl!

 

Gerelateerd nieuws

woensdag 25 maart 2020
vandeStreek geeft virtuele tour
dinsdag 17 maart 2020

Reacties

Reactie toevoegen